Full version: Nya Klematis
Kajsa
Kikade på deras hemsida då jag handlar lite där varje vår, nu är de nya klematisen på plats, flera vackra ur gruppen Diversifolia dom blir inte så höga, borde kunna fungera även på balkongen. Själv fastnade jag för sorterna Guernsey Cream och Thyrislund.
Klematis
Finn Klematis
CITAT (Kajsa @ 12-12-2008, 12:37) *
Kikade på deras hemsida då jag handlar lite där varje vår, nu är de nya klematisen på plats, flera vackra ur gruppen Diversifolia dom blir inte så höga, borde kunna fungera även på balkongen. Själv fastnade jag för sorterna Guernsey Cream och Thyrislund.
Klematis

Hej!

OBS! Diversifolia klätrarar inte. Är Du medveten om hädigheten på dom
Du fastnade för.

God Jul !
Finn
Kajsa
Tror du zon 4 är i överkant, dom är egentligen klenare ?

Har två Diversifolia, Arabella och Fascination så jag vet hur dom växer de är
fina mellan rosbuskar
Finn Klematis
CITAT (Kajsa @ 12-12-2008, 17:49) *
Tror du zon 4 är i överkant, dom är egentligen klenare ?

Har två Diversifolia, Arabella och Fascination så jag vet hur dom växer de är
fina mellan rosbuskar

Hej!

Ja,båda tillhör klippgrupp 2. Du kommer bara att få blommor på årsved,
och dom har sin rikligaste blomning på tvåårsved. Thyrislund har jag haft
i odling, den frös ner i zon 2.

Mvh.
Finn
Kajsa
Suck, du vet hur det är man blir förförd av dom där storblommiga ur Patens gruppen, men så är dom lite klenare då istället. Vad vet du om Miniseelik från Estland, en tuffis eller ? Också nyfiken på dom nya Blue river, East river eller Star river, vad vet man om dessa nya ?
Finn Klematis
CITAT (Kajsa @ 13-12-2008, 10:26) *
Suck, du vet hur det är man blir förförd av dom där storblommiga ur Patens gruppen, men så är dom lite klenare då istället. Vad vet du om Miniseelik från Estland, en tuffis eller ? Också nyfiken på dom nya Blue river, East river eller Star river, vad vet man om dessa nya ?

Hej!

Miniseelik, minst zon 5.
Dom andra tre Holland år 2002. Klippgrupp 3. låga 1-1,5 m, lämpliga för kruka.
Jag vet inget om härdigheten

Mvh.
Finn
Bassam
Tack för fråga:
Tack till alla mina kompisar so svara men
Jag tycker bra om du frågar affären som sälja de o få skriv försäkring på skötsel, om du gör vad de säga o lyckas inte kan du tillbaka till de.
H : Bassam
flinga100
Oh, jag vill ha flera stycken av dem... rolleyes.gif

Summer snow är jag lite inne på, den lär väl vara mycket rikblommande? Margot Koster är jag också sugen på.

Finn Klematis
CITAT (flinga100 @ 18-01-2009, 08:58) *
Oh, jag vill ha flera stycken av dem... rolleyes.gif

Summer snow är jag lite inne på, den lär väl vara mycket rikblommande? Margot Koster är jag också sugen på.

Hej!

Bra val, båda är mycket rikblommiga. Obs. Det finns två klematis som sälges
under namnet Summer Snow. Du skall köpa Paul Farges.

Mvh.
Finn
Kajsa
Och här en bild på Paul Farges eller Summer Snow

Blir en jätte med åren, här på barnens gamla gungställning.

Rugosan F.J Grootendorst klarar sig dåligt här och blir i det närmaste övervuxen.
Klematisen blir som ett blomhav i slutet av sommaren
flinga100
Nu vill jag ha dem ännu mer! yes.gif

Vilken fantastisk bild av summer snow på gungställningen.
Thé
När är det dags att beställa och plantera klematis? Maria Cornelia är så ohyggligt fin att jag bara måste ha den!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon