Monaxe
Så här ser min ut i år, inte riktigt färdig ännu, det blev för mörkt och kallt att fortsätta. Den står ute i uterummet så man ser den innifrån vardagsrummet. Ganska fint när det lyser på kvällen...

tomtar hör ju till, även om det krockar med innvånarna på andra halvan av bänken....

Väldigt fina handmålade figurer, fick hela krubban för några år sedan av en granne som inte visste vad hon skulle göra av den...
Alba
Jag har en krubba som jag fick när jag 14 år och den är ett av julens måsten.

Den har inte kommit på plats än men den ska fram i år också....the same procedure as every year.
mojan
Vi har en krubba som min man gjorde i lera när han var liten gosse. Den är väldigt gullig (Jesusbarnet brukar vanvördigt benämnas "Korven", för det är vad den liknar.) Jag brukar sätta krubban i en låda med fin sand och har gjort en himmel bakom av blå kartong med guldstjärnor.
zaaritha
Se´n svärmor kom in på äldreboendet, så fick vi överta hennes krubba!
Så--nu sätts den upp i rummet...
skogstroll
Farmor hade en krubba har jag för mig... men annars kör vi en julkyrka med lite tomtar och annat smile.gif Den har hängt med jättelänge

Lustigt, alldeles precis när jag lagt in inlägget så såg jag ett MMS från pappa på just den kyrkan.. lite suddig men smile.gif
[attachment=28307:kyrkan.JPG]
renate
Har aldrig ägt en krubba,jag har tomtar som jag tagit fram och ställt på sina platser
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon