Full version: Inget ljud i chatten
Biggan_
Någon som vet vad som är fel när man inte har något ljud i chatten här på odla? Det är inget fel med ljudet annars, det fungerar som det skall. Kan det vara någon inställning som är fel?
Gillan
Kan du möjligtvis få nån hjälp härifrån Biggan? Letar som en tok, men hittar inte mycket matnyttigt inte dunno.gif

http://java.com/sv/download/help/5000040500.xml
blomkronan
Hej Biggan har du inte fått igång ditt ljud ännu... sad.gif
Vilken typ av dator har du? När jag tidigare hade lapptop så hade jag samma problem.
Nu har jag stationär dator med extra högtalare. Och jag hörde alla roliga ljud som dom skicka på chatten.
Om du går in på kontrollpanelen och klickar på ljud, kan du där se något som skulle kunna va ikryssat som inte ska vara det...kanske???

Klicka på START gå till KONTROLLPANELEN när den kommer upp finns det massor med ikoner som kommer upp, en av dom är LJUD. prova med det smile.gif
Alba
Kan det vara så att du behöver ladda ner en ny Java-version.
Det kan ju vara värt att prova.
Biggan_
Jag har en stationär dator ca 1½ år gammal. Jag kollade Javauppdateringen i natt och det var senaste versionen och fungerar felfritt enligt test.
Jag har Vista och Internet Explorer. Om jag går in på ljud på kontrollpanelen så är det dom ljuden som hör till händelserna på Windows som är där, och dom hör jag! Det är bara i chatten jag inte hör några ljud.
Alba
Längst ner till höger har du ju en högtalare.
Dubbelklicka på den så får du upp en volymkontroll med flera olika inställningar.......är det något där som är avstängt ?
Biggan_
CITAT (Alba @ 16-12-2008, 14:06) *
Längst ner till höger har du ju en högtalare.
Dubbelklicka på den så får du upp en volymkontroll med flera olika inställningar.......är det något där som är avstängt ?

Där fungerar ljudet! Jag har kollat i chatten nu. På VAL är PÅ ibockat på inloggning, utloggning och nytt inlägg. Väljer jag ett ljud i listan som kommer upp så försvinner valet jag gjort när jag kollar igen om det är "iprickat", väldigt konstigt är det! confused.gif Fortfarande är PÅ ibockat!
Irene_L
Härligt Biggan att du har ljud nu!!! yahoo.gif Vad bra att du listade ut vad det var!!!

kompiskram.gif
Gillan
CITAT (Irene_L @ 18-12-2008, 09:14) *
Härligt Biggan att du har ljud nu!!! yahoo.gif Vad bra att du listade ut vad det var!!!

kompiskram.gif

Ja, jag är väl lika korkad som vanligt, men jag förstår efter vad hon skriver att hon ff inget ljud har naughty.gif
Irene_L
rotfl.gif Nädå Gillan ...du är inte korkad. Det är jag som är det. Jag läste helt galet...hihi. Nu ser jag att hon fortfarande inte har ljud i chatten! Åhhh jag som blev så glad när jag trodde det funkade!!! Tokiga jag!!!! crazy.gif
Biggan_
rotfl.gif Härliga kommentarer ni har Gillan o Irene! rotfl.gif
....och det är riktigt, jag har inget ljud!
Nu bryr jag mej inte om det, det är ju bara i chatten det inte fungerar! Tack för att ni försökte! kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon