Full version: Lucka 14
svennis

Parvifolia måste ju vara med. Parvel=liten, ca 60cm hög

1600-talet. zon IV, doftar

Parvifolia.JPG

blomkronan
Den var söt... wub.gif hur gamal är den och hur länge blommar den? Hela sommaren smile.gif
noranettan
Vet du Svennis, bara för att du har visat bilder på den så många gånger så har jag köpt den nu i höst. Den står i kuvösen och väntar på våren då den blir utplanterad. Jag hoppas verkligen att den kommer att se ut som din Parvifolia med tiden. whist.gif
svennis
CITAT (blomkronan @ 14-12-2008, 09:22) *
Den var söt... wub.gif hur gamal är den och hur länge blommar den? Hela sommaren smile.gif

400 -år minst

Oh! Det är julafton när den blommar, snabbt över. men det blir en fin häck hella långa sommarn wink.gif
Ezereht
ooooh den var jättefin, och bladen också!! Buskig och tät!
svennis
[quote name='noranettan' date='14-12-2008, 11:09' post='944268']
Vet du Svennis, bara för att du har visat bilder på den så många gånger så har jag köpt den nu i höst. Den står i kuvösen och väntar på våren då den blir utplanterad. Jag hoppas verkligen att den kommer att se ut som din Parvifolia med tiden. whist.gif

De var ju väl att du har fått en..
Det blir snart en Häck a0a.gif

Parvifolia.JPG

Kajsa
Härliga bilder svennis, fick en planta av dig i våras, en putte ännu men den kommer nog starkt nästa år.
Gallica ros, zon 4. Vill också ha en låg häck med åren, då får man sticka många grenar förstås och så ska dom få rötter, det var just det svåra. Eller är just denna enklare än andra ?
svennis
[quote name='Kajsa' date='14-12-2008, 19:26' post='944407']
Härliga bilder svennis, fick en planta av dig i våras, en putte ännu men den kommer nog starkt nästa år.
Gallica ros, zon 4. Vill också ha en låg häck med åren, då får man sticka många grenar förstås och så ska dom få rötter, det var just det svåra. Eller är just denna enklare än andra ?

Både åk! Den bildar mycket rotskott. Dela plantan. 2-4-8-16-32-----

Tycker inte den är så lätt att sticka no.gif
Kajsa
Aha, det ska jag komma ihåg !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon