skogstroll
Jag har försökt ladda upp lite bilder i en del inlägg men trots att de inte är så stora som anges vara max så kommer de inte med! Konstigt?
Helen i Piteå Zon 5
Jag kan inte heller lägga in några bilder trots att jag har försökt flera gånger... Jag har mailat Ingemar så vi får hoppas han hjälpa oss med problemet.
KURT
Lägg bilden i något album på nätet i stället t ex

http://imagevenue.com/

och klistra sedan in länken i meddelandet, då blir det också mindre bilder i inläggen.

Men annars verkar det ju att fungerar att bifoga direkt också:
Helen i Piteå Zon 5
Jag upptäckte i förrgår då jag skulle lägga in bilder att bara några lades in av de jag hade laddat upp, efter det går det inte alls att lägga in något överhuvudtaget... inte i något av mina album.
Irene_L
När jag ska sätta in bilder i ett inlägg så har jag först klickat på rutan med 2 blå pilarna längst upp till höger i skrivrutan. Då laddar det en stund och jag väntar. Dä ändrar sig rutan lite och sen går det att sätta in bilder i rutan. Testa får ni se!!! tummenupp.gif
Berith
CITAT (Irene_L @ 17-12-2008, 09:22) *
När jag ska sätta in bilder i ett inlägg så har jag först klickat på rutan med 2 blå pilarna längst upp till höger i skrivrutan. Då laddar det en stund och jag väntar. Dä ändrar sig rutan lite och sen går det att sätta in bilder i rutan. Testa får ni se!!! tummenupp.gif

Ahaaa....! Det kan vara så att en del kanske skriver i Snabbsvar. yes.gif

Testade där nu, och där finns inte funktionen att lägga in bilder.
Helen i Piteå Zon 5
Vad som än har hänt så kan jag nu lägga in bilder i mina album igen biggrin.gif kanske var det något fel i min Photoshop?? vet ej... det fungerar då ni i alla fall!
renate
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 17-12-2008, 10:25) *
Vad som än har hänt så kan jag nu lägga in bilder i mina album igen biggrin.gif kanske var det något fel i min Photoshop?? vet ej... det fungerar då ni i alla fall!

Photoshop????????man kan väl inte lägger in bilder från Photoshop i inläggen.Om man har blockerat popup-fönster går det inte att ladder ner bilder i inläggen,tryck på popup-fönster ok då funkar det på min dator i alla fall.Jag har inte lagt bilder i albumet på länge,jag lägger de direkt från hårddisken i inlägget funker jättebra.
Myosotis
Ibland blir det plötsligt fel fast man gör precis som man brukar göra, det har hänt mig några gånger. Igår gick det inte alls att ladda upp en bild till mitt album, jag försökte då att bifoga det direkt till pm-et, men det syntes bara som attachmentblabla när jag förhandsgranskade. Men när jag sedan gick in i skickade så syntes det!
DragonLady
Jag kan inte heller lägga in bilder i forumet längre.. inte heller i albumen.
När jag laddar upp bilden i forumsinlägget står det bara 0 filer uppladdade när det är gjort och raden där man kan bläddra och ladda upp bilder är borta, och i albumet när jag klickar på ladda upp bild kommer det bara en helt blank sida upp.. i give up... thumbdown.gif
johannea
Nu har ja kämpat med detta i en vecka!!! Har på alla tänkbara sätt försökt att ladda in bilder i albumet, men det blir bara en blank sida, som för Dragonlady!!!

Finns det ingen som kan lista ut va de beror på, SNÄLLA! Jag har kollat inställningar för pop-up fönster, bildstorlek, mm, mm...
Alba
Jag har försökt ladda upp bilder till forumet idag men det går inte.
Jag får inte ens ett felmeddelande.
Berith
[attachment=30420:Pelargon...ord_bute.jpg]

Var tvungen att testa, av ren nyfikenhet. naughty.gif
Alba
Nu provade jag igen.....det går inte. Nu väntade jag ca 10 minuter bara för att kolla .....men var tvungen att ge upp....... inget händer.....inget felmeddelande.
Jag har aldrig haft problem att ladda upp bilder förut.
Alba
Men.....så underligt.
Nu är bilden där när jag går in igen ca 1.5 tim senare.

Jag väntade i 10 minuter att bilden skulle laddas upp....inget hände....jag loggade ut.....nu är bilden där ohmy.gif g.gif

Jag förstår ingenting av det här....men det är väl inte meningen heller.

Nu ska jag testa att lägga in bild i forumet där jag först hade tänkt ladda upp bilder.

----Nej det gick inte....om man nu inte har tid att vänta läääänge kanske. Jag gav upp.

Provade även lägga in bilder i album. Saamma sak där.....händer ingenting.
*Stintan*
Va konstigt, jag testade både och igår och det funkade utan problem.
Berith
CITAT (Alba @ 06-02-2009, 17:10) *
Men.....så underligt.
Nu är bilden där när jag går in igen ca 1.5 tim senare.

Jag väntade i 10 minuter att bilden skulle laddas upp....inget hände....jag loggade ut.....nu är bilden där ohmy.gif g.gif

Jag förstår ingenting av det här....men det är väl inte meningen heller.
Nu ska jag testa att lägga in bild i forumet där jag först hade tänkt ladda upp bilder.

----Nej det gick inte....om man nu inte har tid att vänta läääänge kanske. Jag gav upp.

Provade även lägga in bilder i album. Saamma sak där.....händer ingenting.

Jättekonstigt. Och du såg den inte när du förhandsgranskade? Den bilden i inlägget ovan alltså.
Alba
Jag förhandsgranskade inte.
----Bläddrade fram bilden .......laddade upp........då inget hände på flera minuter gick jag från datorn. När 10 minuter hade gått kollade jag igen....inget hade hänt. Då stängde jag ner Odla.

Ja mycket händer som jag inte förstår.
Har testat även idag att ladda upp bilder.......händer ingenting inom rimlig tid.
Alba
Nu äntligen gick det ladda upp en bild utan problem.
Jag har inte gjort på annat sätt än jag gjorde förut.

[attachment=30736:red_bild.jpg]
Myosotis
Skulle ladda upp två bilder idag. Den ena laddades upp dubbelt, den andra inte alls. Försökte gång på gång på gång i tre olika webläsare, men det gick inte. Efter några timmar försökte jag igen, då gick det efter några försök.
Lilla Sibirien
Skönt att höra att det inte bara är jag som har problem. Har just laddat upp en bild i en tråd och det fungerade bra, men att lägga upp i albumet fungerade inte.

Och det här är inte första gången jag har haft detta problem. En gång när jag laddade upp en bild kom den i 4 ex, det blir lite tradigt. Har funderat på om det är min dator som är problemet? Men om det även är andra som har samma problem, så är det säkert inte så.
Gillan
CITAT (Myosotis @ 15-01-2009, 09:49) *
Ibland blir det plötsligt fel fast man gör precis som man brukar göra, det har hänt mig några gånger. Igår gick det inte alls att ladda upp en bild till mitt album, jag försökte då att bifoga det direkt till pm-et, men det syntes bara som attachmentblabla när jag förhandsgranskade. Men när jag sedan gick in i skickade så syntes det!

Idag har jag gjort precis detsammma, jag har gjort som jag alltid har gjort, och som alltid har fungerat perfekt ( i alla fall från den dan jag lärde mig av er andra hur man skulle göra ), men idag har det inte spelat nån som helst roll hur jag betett mig, Det går inte !!!
Gillan
CITAT (Gillan @ 17-02-2009, 21:25) *
Idag har jag gjort precis detsammma, jag har gjort som jag alltid har gjort, och som alltid har fungerat perfekt ( i alla fall från den dan jag lärde mig av er andra hur man skulle göra ), men idag har det inte spelat nån som helst roll hur jag betett mig, Det går inte !!!

Idag gjorde jag återigen alldeles som vanligt..........och det fungerade! Vad ska man tro???? Jag begriper ingenting och tror heller inte på något förrän jag ser att det fungerar mer än en gång..........och att Ingemar och/eller Göran går ut och kommenterar vad som sker. Man tröttnar ju på att försöka om allt bara ska fungera nån enda gång ibland rtfm.gif

edit: stavfelsnisse var i farten som vanligt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon