Killensomvillhagrönafingrar
Är det någon som vill ha förbarmande över en kille med på tok för stora planer whistling.gif

Så här i vintertider är det inte dumt att planera sommarens trädgårdsprojekt så kolla gärna nedanstående länk och ge mig lite tips. (vet att jag har tagit upp detta innan men tänkte nu köra en lång tråd med bilder under projektets gång)

Tråd på bygga delan av forumet

Tacksam för all information jag kan få

Mvh
Marcus
svennis
De är BRA med mål!
Jag lovar dig jord under naglarna.
Vita..
Mme Alfred Carriere är bra o
Systrarna, Felicite et Perpetul..växer kraftigt, har den på norrsida av huset..

snö.jpg
Rosa
Zephirinen Drouhin

Zephirinen Drouhin.jpg
Wrams-Gunnarsrorp Rosen

w g.jpg

Mme Sancy de Parabere

Mme Sancy de Parabere.jpg

o Blå.. Veilchenblau eller Blue Mangenta/ :rolleyes
Kajsa
Titta i mitt album/ Klätterrosor
och i album/ Klematis
jag svarar på frågor om du fastnar för något
Thé
Hur många rosor tänkte du sätta? Om du blandar tycker jag att du kan ha en del remonterande, men även någon engångsblommande. De engångsblommande är mycket mer överdådiga i blomningen. Som engångsblommande kanske Lykkefund eller Paul's Himalayan Musk kan vara något. De växer väldigt snabbt och högt.

Det finns vissa rosor som anses som "skräpigare" än andra, exempelvis New Dawn, som tappar blombladen. Men jag vet egentligen inget om graden av skräpighet hos olika rosor. Det finns även rosor som håller kvar kronbladen fast de vissnat.

Gå in på rosenposten.dk under rosenoversigt där du kan välja avancerad sökning. Där kan du specificera färg och höjd på rosen, så får du en lista med förslag. Kan vara bra för att botanisera lite.
AnnammA
"New Dawns" skräpighet kan man ju vända till ngt positivt, att det snöar rosenblad, eller?
Jag har svårt att ge råd om vilka rosor, som skall väljas, men det är nog viktigt att tänka på att plantera lite efter hur färgerna ser ut, och att sätta engångsblommande mixat med remonterande, och blanda med perenner och Clematis. Härligt att ha ett sådant projekt framför sig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon