Full version: Datorproblem - igen
gammelnalle
1. Nästan varje gång jag skall öppna ett hotmail, blockeras datorn och ett "varningstextförnster" hoppar upp: Ett nytt program vill installera msm messenger. Händer INTE på mitt yahoo.

2. Linjalerna (eller vad de kallas) är för många: Just nu har jag 6 rader:
Överst: "Trädgårdsforumet>skicka ett nytt inlägg...
Rad två : aktuell adress http://odla.nu/.....
rad 3 som eg är två: Googlesök, Go, Bookmarks, Blocked ABC check, send to ? , settings
Yahoosök web serch Bookmarks settings, mail, my yahoo ansvers , games >>
Rad 4 Mina favoriter Trädgårdforumet> skicka nytt inlägg , starsidan, feeds, printer, sida, verktyg >>

längst ner har jag två rader
Start, Bränn, Outlook, Drivcleaner, MSN, Explorer, Firefox, kalkylatorn, skrivbordet, quicktimeplayer, itunes
Öpnna program.

Detta gör att själva "arbetsytan" är begränsad. Hur rensar jag bort det mesta??

Kramar,
Nalle

henriks
två rader längst ner... jag antar att du menar att startmenyraden är dubbelt så hög som vanligt?

ställ musmarkören på ovankanten av den så blir markören till en "uppochner pil" tryck ner musknappen och dra neråt, släpp knappen när den är "lagom" stor

Krafset du har i överkant av explorer är diverse bråte som är installerade som tilllägg till explorer, tex sökfält mm

vilken version av explorer?
gammelnalle
CITAT (henriks @ 14-12-2008, 14:57) *
två rader längst ner... jag antar att du menar att startmenyraden är dubbelt så hög som vanligt?

ställ musmarkören på ovankanten av den så blir markören till en "uppochner pil" tryck ner musknappen och dra neråt, släpp knappen när den är "lagom" stor

JA!!!!!!!!

Krafset du har i överkant av explorer är diverse bråte som är installerade som tilllägg till explorer, tex sökfält mm

vilken version av explorer?

Hur vet man det??? Jag sa ju att jag en dummie.... confused.gif yaay.gif

björn
henriks
i menyn "hjälp" - längst ner: "Om internet explorer"
henriks
Så här gör man i version 7 (något liknande i tidigare varianter)

"verktyg" -> "internetalternativ"

flik "program"

långt ner till höger, knapp: "hantera tillägg"

Nu får du upp en lista på alla tillägg som är installerade på datorn, tex yahoo sök, google sök, msn mm mm

Klickar du på ett program i listan kan du antingen ta bort eller inaktivera det. - är du osäker kan du inaktivera, och ångrar du dig eller något du vill ha kvar försvinner, kan du alltid gå tillbaka och aktivera igen.
gammelnalle
Du är en PÄRLA Henrik!!

Har avaktiverat några program:
Yahoo toolbar
Yahoo toolbar helper
Window Live sign-in helper
Window Live sign-in cont…
SingleInstance Class
JosieStartDetectorImpl Cl…

What ever de nu kan vara…
Men har kvar:

Adobe PDF reader Link He…
Diagnostisera anslutningsproblem
Google
Google toolbar helper
Google toolbar notifier
informationCardSigningHelp
Java™ Plug in 2ssv helper
Java™ plug in ssv helper
Referensinformation
Shockwave flash object
Window live toolbar
Window live toolbar helper
Window messenger

bör jag rensa mera??

Vänligen,
Björn
henriks
personligen hade jag tagit bort google, google toolbar..., windows live och messenger också, men det ä mest en smaksak.
gammelnalle
CITAT (henriks @ 14-12-2008, 18:11) *
personligen hade jag tagit bort google, google toolbar..., windows live och messenger också, men det ä mest en smaksak.

"Den som lyder råd är vis" - och enär jag håller på med visor så.....

TACK Henrik!!!!!b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon