Full version: Lucka 15
AnnammA
Mitt bidrag får bli den fantasiska myskroshybriden "Cornelia" av Pemberton. Hon gav mig en underbar blomning denna sommaren.
Thé
Och jag som tvekade mellan den och Felicia, och valde Felicia! blush.gif

Nå, man kan inte få allt...
AnnammA
CITAT (Thé @ 15-12-2008, 09:51) *
Och jag som tvekade mellan den och Felicia, och valde Felicia! blush.gif

Nå, man kan inte få allt...

"Felicia" är också ett gott val, "Thé", fast i år var min inte lika blommande, pga att jag fick klippa bort rätt så mycket på våren. Det gjorde att det växte upp nya friska grenar denna sommaren, men inte så mycket blommor som sommaren 07.
Bägge damerna är väl värda trädgårdsplats, tycker jag. Här är min "Felicia":
Kajsa
Myskrosorna är alldeles ljuvliga och Annas älsklingsrosor ! Jag tvekar lite om dessa i min zon men kanske dom går ?? Anette har ju en massa i lite kallare läge än mitt.
renate
Jag tänker som Kajsa,de är vackra men jag vill inte ha allt för många zon 3 rosor i min zon 4. Doft är ett krav här då kan det bli ev en och annan.
AnnammA
Jo, det är klart, att hade jag bott i kallare zon hade jag kanske fått välja bort myskroshybriderna...Så är det nog.
noranettan
Nej men, nu får ni inte fega ur! Klart man måste pröva myskrosor! Jag tror det är samma dilemma med dom som det var med Austinrosorna till att börja med. Plantskolorna anger zon 3 för att de inte är provodlade högre upp. När det gäller Austinrosorna så provodlar man ju för fullt och med gott resultat uppe på Wij, så jag tror det gäller för oss i högre zoner att våga testa myskroshybriderna. Kanske vi i zon 4-5 inte ska hoppas på att de blir klätterrosor hos oss, men en härligt blommande buske är väl gott nog? FRAM FÖR FLER MYSKROSOR I PLANTSKOLOR OCH I VÅRA TRÄDGÅRDAR!
AnnammA
HEJA, HEJA, HEJA!!! tummenupp.gif
Stenis
HEJA - Mera rosor till oss i zon 4-5 bravo.gif
Kajsa
Efter att jag besökt din stora rosträdgård Anette så har jag vid två tillfällen kommit hem med myskrosor, Ballerina och i sommar White Chrystal, så det finns hopp. Ballerina blev hög och verkar klara sig bra, visst är vi bara lite försiktiga, men jag slits mellan tusen andra rosor jag också vill ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon