Full version: En massa frön! :)
Irene_L
Idag kom det efterlängtade kuvertet från "Fröbibban" som vi har i Allt om Trädgårds forum. Vi har skickat in fröpåsar till en tjej på forumet som sen sammanställde en lista på alla fröpåsarna. Sen fick man välja lika många påsar som man skickat in....1-a och 2-a hands val.

Jag skickade in 50 fröpåsar och fick välja 50 olika fröpåsar från listan. Igår kom det härliga efterlängtade kuvertet. Åhhh vad spännande det var att öppna det!!!

[attachment=28397:fr_bibban.JPG]

Här ligger alla fröpåsarna.....många från mitt 1-a hands val , en del 2-a hands val och en del överaskningar.

Hihi...nu har jag lite att göra. Jag får goggla på de olika sorterna och skriva upp hur man sår dom......om de behöver kyla för att gro eller värme ...jord över fröna eller inte.

Åhhhhhh jag äääääälskar frön!!

malin72
åhhhhhhhhhhhh vad härligt det ser ut hhihii jag väntar ett litet kuvert med överskotts fröer från dom giggle.gif ingen aning alls vad som kommer tänk snart ska man så igen och pyssla om småttingar flirting.gif
Anki V
Man får väl gratulera till ”fröbibban”.

Just den höll jag mig i alla fall undan…ibland, fast väldigt sälla slår självbevarelsedriften på även när det gäller frögalenskap.

Fast jag fick fröer på posten idag ändå. Från Rara växter kom det Praktbrunört och Fransktrift (två nyheter) och för att komma upp i minimisumman blev det solros och lite mer pelargonfrön. Bonusfrön blev en Verbena.

/Anki
sqrulan
bravo.gif Grattis till fröpåse högen Irene! Jag var med förra året och fick enormt mycket fröer så jag bestämde mej för att akta mej detta år, men visst är det roligt då man hamnar i "fröhimlen".
Kajsa i Arvika
Suck och suck och suck..... wub.gif Kan du inte berätta lite mer ingående i detalj vad det är för trevligheter du har i påsarna Irene? yes.gif
Irene_L
Ojoj...det var ju massor av trevligheter i det kuvertet. Här kommer ett smakprov:
Skuggnepeta "Pink Dream", Broksalvia "Clary Claryssima", Vit rudbeckia "White Swan", Blomstertobak "marshmallow"
Pionvallmo "Huge Doubles", Blodfingerört "Fireball", Brunnäva, Echinacea purpurea "Satellit mix", Vinröd pimpinell, Sommarnunneört,
Klematisakleja "Salmon Rose"

Ja det var några av fröerna yes.gif
Rosmarin
åh så underbart! Snart är det vår!!! bravo.gif
Helen i Piteå Zon 5
Låter som massa trevliga fröbyten yes.gif Tur det snart är 1:a jan så vi kan starta upp sådderna biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon