KURT
En 3 årig pojke i Pennsylvania vägrades en tårta med sitt namn på när hans föräldrar försökte beställa en från ett köpcentrum i närheten. Av någon anledning så misstänker jag att även 3 årige Adolf Hitler Campbells båda syskon, 2 åriga Joyce-Lynn Aryan Nation Campbell och Honszlynn Hinler Jeannie Campbell, också kan få svårt att få sina födelsedagstårtor dekorerade med sina namn:

http://news.yahoo.com/s/ap/20081217/ap_on_...odd_hitler_cake
Solstorm
Stackars stackars barn att få ett sådant namn!
Meriona
CITAT (Solstorm @ 17-12-2008, 14:14) *
Stackars stackars barn att få ett sådant namn!

Och stackars stackars barn att få sådana föräldrar! thumbdown.gif
KURT
Det märks nog inte i stora delar av USA, det finns ju en stor okunskap och historielöshet på många ställen, och vet man inte vem Hitler var, så är ju inte de här namnen något konstiga!
*Ulrica*
Som jag har förstått det så vet föräldrarna MYCKET väl vad det är för namn. En av deras döttrar heter JoyceLynn Aryan Nation Campbell. Förra året ville de förutom sonens hela namn även ha ett hakkors på tårtan. Här kan ni se lite bilder från familjens hem... sick.gif

När självcencuren inte fungerar är iallafall jag glad över att vi har en massa lagar och regler i Sverige, som namnlagen tillexempel!
Gossen Ruda
Jag funderar bara på om föräldrarna VERKLIGEN vet om hela bakgrunden om nazismen eller om det bara ses om en kul gej. Mer än ett halvsekel har gått och amrisar i allmänhet är väldigt okunniga om världen utanför USA:s gränser, ibland även inom gränserna.
Rosmarin
Nej USCH!!! De vet nog. Lite för stor slump annars tycker jag. Stackars barn!!!!
Gillan
CITAT (Gossen Ruda @ 18-12-2008, 09:44) *
Jag funderar bara på om föräldrarna VERKLIGEN vet om hela bakgrunden om nazismen eller om det bara ses om en kul gej. Mer än ett halvsekel har gått och amrisar i allmänhet är väldigt okunniga om världen utanför USA:s gränser, ibland även inom gränserna.

Ja, så är det nog allt för ofta. Jag såg en intervju där Jay Leno frågade en historielärarinna vad hon kunde berätta om andra världskriget. Hen svar blev en gapande mun och ; Men! Hur ska jag veta nåt om det! Då var jag ju inte född ens..............det var den historielärarinnan det fear.gif
Rosmarin
CITAT (Gillan @ 18-12-2008, 10:00) *
Ja, så är det nog allt för ofta. Jag såg en intervju där Jay Leno frågade en historielärarinna vad hon kunde berätta om andra världskriget. Hen svar blev en gapande mun och ; Men! Hur ska jag veta nåt om det! Då var jag ju inte född ens..............det var den historielärarinnan det fear.gif

Ja visst är det otroligt!!!? -fear-.gif
Aqvakul
Vilka knäppgökar! mad.gif
Chamomille
Jag hade en kille i klassen i grundskolan som heter Jesus. Och jag kan säga att det var inte roligt för honom no.gif
Sne4
Jo, amerikanarna har lite annat fokus på historia. Den amerikanska historian står högt på listan, men resten av världens - nja...
Men lite kul är kontrasterna - på senaste resan 'over there' så tog jobbarkompisen med oss svenskar till en vapenaffär: Vi hyrde "Veckans maskingevär": $30 +$30 i kaliber .40 ammunition och två måltavlor föreställande Saddam Hussein och Usama Bin Laden poserandes med automatvapen...
-Inget snack om legitimation där, men å andra sidan var personalen ganska kraftigt beväpnad rolleyes.gif
Solstorm
ku klux klan och nassarna står ju nära varandra och är starka overthere.
LasseB
Läste i SvD idag om nazzar i Ryssland det påstods i artikeln att helften av värdens nazzar är ryssar. Om det är sant faller argumentet med kort/bristande historia.
netaave
CITAT (Chamomille @ 18-12-2008, 10:56) *
Jag hade en kille i klassen i grundskolan som heter Jesus. Och jag kan säga att det var inte roligt för honom no.gif

Är väl långt ifrån detta, Jesus heter många från mellanöstern.
jag är glad att den konditorn sade nej till barnets tårta, hoppas någon förklarar för honom på ett bra pedagogiskt sätt varför också.
Piccante
CITAT (netaave @ 20-12-2008, 19:04) *
Är väl långt ifrån detta, Jesus heter många från mellanöstern.
jag är glad att den konditorn sade nej till barnets tårta, hoppas någon förklarar för honom på ett bra pedagogiskt sätt varför också.

Jesus är nog ett rätt ovanligt namn i mellanöstern, däremot i spansktalande länder är Jesús ganska vanligt.
Meriona
CITAT (LasseB @ 18-12-2008, 13:59) *
Läste i SvD idag om nazzar i Ryssland det påstods i artikeln att helften av värdens nazzar är ryssar. Om det är sant faller argumentet med kort/bristande historia.

Eller nej faktiskt tvärtom! Deras historia är skrämmande kort! Fram till för knappt ett sekel sedan har de hållits utanför allt medvetande! Förtrycket har gjort att nyvaknandet tagit sig helt felaktiga former!
gammelnalle
stackars barn... och stackars föräldrar...

Däremot: att heta Jesus... so what?? Judarna har inget emot att folk kallas Jesus men Messisas.....

b
netaave
CITAT (Markus_H @ 20-12-2008, 19:10) *
Jesus är nog ett rätt ovanligt namn i mellanöstern, däremot i spansktalande länder är Jesús ganska vanligt.

Har iaf haft tre iranska pojkar med namnet, o det har funnits i familjerna också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon