Meriona
Imorgon ska vi äntligen få hem gerbilbebisarna! Har väntat jättelänge och i 1 ½ vecka har vi dessutom varit utan den store gerbilkillen, för att han skulle lära känna de små killarna. Det har tydligen gått jättebra, men här har varit så TOMT! Men imorgon kväll äntligen får vi hem hela bunten så att det blir lite liv och rörelse här igen! Ingenting är som väntans tider sägs, det men det är en PLÅGA! santa.gif Heja tomten som är god mot oss!
Myosotis
Du visar väl bilder på dem sen och berättar lite mer om dem?
Meriona
CITAT (Myosotis @ 18-12-2008, 07:16) *
Du visar väl bilder på dem sen och berättar lite mer om dem?

Självklart! Ni kommer bli så less på mig... angel_not.gif
Sussie F-Flower
Vad kul med lite småbäbisar, men...
Vad är "gerbil" för något? dunno.gif confused.gif
Chamomille
En sån här kanske unsure.gif
http://www.youtube.com/watch?v=Te-jdYkB3Ns&NR=1
humla
Vad spännande ! Ser fram emot att få se bilder & höra hur det går!
Wilmer
Hurra i dag ska dom hämtas!! Jag hoppas jag får komma och hälsa på riktigt snart o se de små sötnosarna, och Kurri också då förstås wub.gif
humla
Har dom kommit än? Nyfiken wink.gif
Meriona
[attachment=28538:lill.jpg]
Här visar Farbror Kurri hur Chili ska sandbada medan Pepsi undersöker kokosnöten. Kurri är två år, kommer från Finland och har mist sin kompis några månader tillbaka. Han fick komma till uppfödaren Maria i Stockholm för att lära känna sina nya kompisar, och det har gått över förväntan! De små är lite skraja såklart men de lär sig snabbt. Idag skulle farbror Kurri få komma ut och springa i köket, men det slutade med att även de små fick pröva på golvet 10 minuter. Vilken show! Hann inte med kameran tyvärr, det var för mycket att passa på, men ni får nöja er med en burbild sålänge! kram2.gif
Sussie F-Flower
Aaah, nu har jag googlat!
Det är ju ökenmöss... Jag anade att det var någon slags gnagare, men jag som t.o.m. bara blandar ihop hamster och marsvin kunde ju inte lista ut alls vad det var frågan om... blush.gif shy.gif

Vad söta dom var!
zaaritha
De är så fina!
humla
Sånna små godingar wub.gif Ser fram emot fler bilder & berättelser om deras upptåg.
blomkronan
Var kul att du har gerbill Jag hade ett par, en gång... men tyvärr dog en av dom på grund av att svansen gick av!!
Han fastnade i gallret på buren och huden/skalet av svansen lossna??? (skalades av) bara "skelettet " var kvar fear.gif det är väll deras försvars-mekanis!
Han fick inflamation i såret och dog -cry-.gif sedan efter en tid dog nästa... av sorg tror jag...!
Fick jag ha smådjur för familjen... så skulle jag skaffat nya gerbil wub.gif
Har haft ett par råttor... som inte familjen har uppskatat helt... giggle.gif
Meriona
CITAT (humla @ 20-12-2008, 23:50) *
Sånna små godingar wub.gif Ser fram emot fler bilder & berättelser om deras upptåg.

Tack tack! Har haft migrän idag och inte hunnit med att ta några bra kort. Ska göra ett försök imorgon!
[attachment=28583:lill2.jpg]
Här är en till från i förrgår, gruppkiv...fast på låssas, de är jättesöta mot varann!

CITAT (blomkronan @ 21-12-2008, 00:23) *
Var kul att du har gerbill Jag hade ett par, en gång... men tyvärr dog en av dom på grund av att svansen gick av!!
Han fastnade i gallret på buren och huden/skalet av svansen lossna??? (skalades av) bara "skelettet " var kvar fear.gif det är väll deras försvars-mekanis!
Han fick inflamation i såret och dog -cry-.gif sedan efter en tid dog nästa... av sorg tror jag...!
Fick jag ha smådjur för familjen... så skulle jag skaffat nya gerbil wub.gif
Har haft ett par råttor... som inte familjen har uppskatat helt... giggle.gif

Uuuh vilken otur han hade, stackarn! -cry-.gif
Wilmer
Men å där är dom ju smiley_small_hug.gif kom till tant Kicki wub.gif Vilka små otroligt söta krakar.
Meriona
Det är nog tant Kicki som får masa sig hit och gossa... wub.gif Du kan hjälpa oss ta bra bilder om du har tid juldagen och framåt.... idag verkar vara stora sovare-dagen, knappt är de vakna och äter ens....vilar de sig inför tomten eller? laugh.gif
Wilmer
Tant Kicki kommer som ett skott så du får flera bilder till tråden wub.gif Klart de vilar tills tomten ska komma, de är ju så små än, de vill ju inte somna ifrån det roliga den stora dagen!
Meriona
Här är bilder från lekstunden i badkaret idag....

Kurri visar Chili att han bestämmer fortfarande. Pepsi tittar på...

[attachment=28776:lillek.jpg]

Här har någon lagt något mumsigt!

[attachment=28777:lillek2.jpg]

GISSA om de tycker det är kul att busa? yaay.gif

DragonLady
Vilka sötisar det var wub.gif
Chamomille
CITAT (Meriona @ 26-12-2008, 12:37) *
Här är bilder från lekstunden i badkaret idag....

Kurri visar Chili att han bestämmer fortfarande. Pepsi tittar på...

[attachment=28776:lillek.jpg]

Här har någon lagt något mumsigt!

[attachment=28777:lillek2.jpg]

GISSA om de tycker det är kul att busa? yaay.gif

wub.gif
CillaM
Underbart söta wub.gif Jag hade också en liten sådan parvel för runt 14-15 år sedan.
Meriona
Tack ni som tycker att de är söta, matte blir så stolt så! bravo.gif Det lustiga är att de är så olika personligheter också, trots att de är så små... coolgleam.gif
Wilmer
Gos gos gos, när åker du bort på semester så jag får pussa, förlåt, passa dem?
Whiskuchi
CITAT (blomkronan @ 21-12-2008, 00:23) *

Vad ÄR det med gerbiler och svansar? En av mina var i slagsmål och fick svansen skadad. Ett par dagar senare hade hon själv gnagt av den skadade biten och hade bara en stump kvar(!) Lyckligtvis tog Daisy ingen skada av det hela, hon blev över fem år gammal wub.gif
Meriona
CITAT (Whiskuchi @ 27-12-2008, 23:07) *
Vad ÄR det med gerbiler och svansar? En av mina var i slagsmål och fick svansen skadad. Ett par dagar senare hade hon själv gnagt av den skadade biten och hade bara en stump kvar(!) Lyckligtvis tog Daisy ingen skada av det hela, hon blev över fem år gammal wub.gif

Det är ju en känslig del, en kroppsdel som sticker ut. Själv har jag aldrig råkat ut för det, däremot 2 honor som slogs, den ena fick tån halvt avbiten. Även hon bet av den själv efter någon dag när den inte läkte som det skulle. Det är väl självbevarelsedrift för att inte bli hindrad av en kroppsdel som ändå inte funkar. Kanske även för att inte infektioner ska sprida sig, vem vet? dunno.gif
Nu har vi bara killar och de är snällare mot varann, de har aldrig slagits nånsin (än så länge, men det är mycket mycket oftare som honor blir osams om rangordningen)
Meriona
[attachment=28992:lill1.jpg]
Kurri visar "bästa" sidan och Pepsi blir lite närgången

[attachment=28993:lill2.jpg]
Alla älskar kokosnöten, de bara MÅSTE få plats!

Jag är nog lite Ego, men visst ÄR de väl söta? wub.gif
Whiskuchi
De är alldeles ljuvliga wub.gif
Wilmer
Ljuvliga och bedårande tummenupp.gif Vilka sköna bilder du får med nya kameran. Verkar som om du får komma o fota mina nu istället för tvärtom giggle.gif Puss på toffsesvansarna. Så sött när de trängs i kokosnöten wub.gif
Klura
Vilka ljuvliga pojkar.
Har inte varit så förtjust i gerbiler tidigare men börjar vänja mig så smått.
Själv har jag guldhamstrar.
Meriona
Wilmer: Det är sonen som är mästerfotografen. Men han är ju också flyttbar. bravo.gif

Klura: Guldhamstrar är ju också supersöta! Om än mycket lugnare än gerbiler, fördel där om man vill gossa. Vi är med i Hamsterföreningen och varje gång Gnagbladet kommer så bombarderas vi av sötnosar i alla arter, även dvärgarna är ju jättesöta! Fast säg det pälsdjur som inte är sött? g.gif
Wilmer
Klura, var är hamstertråden shy.gif
Meriona
Ja tack! Mer gnagartrådar! Så att jag kan lura med Wilmer till nästa husdjursmässa! Hihi... thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon