Full version: TV-fråga igen...
Chamomille
Sambon undrar, vad heter filmen när Loffe var TV-reparatör?
Anki V
Var det kanske "Vem älskar Yngve Frej"

/Anki
Sussie F-Flower
confused.gif dunno.gif
Anki V
Nej , nej ......"På palmblad och rosor" ska det ju vara. En film om en TV-reparatör som skall installera en antenn hos en lam kärring.

/Anki
Chamomille
Jag har fått för mig att den heter tv-reparatören. Fast jag hittar inget när jag googlar. no.gif
HelenJ
Proppen Oscarsson ska leverera en sladd till en stuga på landet. Väl där hittar han en stum "gammal kärring" sängliggandes. Han börjar luska i vem som har hand om tanten och kommer då i kontakt med en rad människor som har berättelser att förtälja. Filmen bygger på Stig Claessons bok med samma namn.

På palmblad och rosor
KURT
Vid sådana här frågor så brukar IMDB vara bra:

http://www.imdb.com/name/nm0163161/

Även om man i detta fall har missat att han inte längre lever.
Chamomille
Ja, det är nog den filmen han menar. Fast vi hade för oss att den hette något helt annat sleep.gif
pejori
Tänkte kapa tråden lite. unsure.gif
Såg en amerikansk film för en massa år sedan, som utspelades i ett fängelse.
Det var en ganska känd skådis med, kanske steve Mc. queen, och den var ganska rå.
I alla fall, slutade filmen med att det var julafton, och det stojades en del, när någon plötsligt började spela "stilla natt" på munspel.
Tystnaden sänker sig i korridorerna och det enda som hörs är detta munspel som spelar.

Men: vad heter filmen???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon