Full version: Brandvägg
Alba
Jag har Windows brandvägg i min dator med Windows XP.

Jag läser nu olika tester...en del som säger att den ä jättebra för inkommande trafik men inte för utgående.
Man bör komplettera den med en till branmdvägg har jag läst.

Sedan finns de ju dom som sågar Windows Brandvägg helt.

Det känns som jagkanske behöver komplettera.
Vad har ni för tips och erfarenhete av brandvägg ?

joz
CITAT (Alba @ 20-12-2008, 12:45) *
Jag har Windows brandvägg i min dator med Windows XP.

Jag läser nu olika tester...en del som säger att den ä jättebra för inkommande trafik men inte för utgående.
Man bör komplettera den med en till branmdvägg har jag läst.

Sedan finns de ju dom som sågar Windows Brandvägg helt.

Det känns som jagkanske behöver komplettera.
Vad har ni för tips och erfarenhete av brandvägg ?

tycker comodo funkar bra, dessutom är den gratis
www.personalfirewall.comodo.com/index.html

windows inbyggda har ju rätt stora brister så den ska man undvika.
Piccante
Jag har bara windows brandvägg nu och jag har aldrig haft några intrång i min dator. Rensar ibland med Ad-aware och har Avast antivirus.
JMike
Förrutom en hårdvaru brandvägg så använder jag den inbyggda brandväggen i windows vista.
Jag har tidigare använt gratis versionen av Zonelabs brandvägg men tycker att jag klarar mig bra med bara hårdvaru brandvägg, vistas mjukvaru brandvägg och anti virus program.
joz
CITAT (JMike @ 21-12-2008, 13:33) *
Förrutom en hårdvaru brandvägg så använder jag den inbyggda brandväggen i windows vista.
Jag har tidigare använt gratis versionen av Zonelabs brandvägg men tycker att jag klarar mig bra med bara hårdvaru brandvägg, vistas mjukvaru brandvägg och anti virus program.

det är ju det som är problemet. man klarar sig jättebra både utan virusskydd och brandväggar, ända tills man får in några virus och då är det ju försent.
JMike
CITAT (joz @ 21-12-2008, 18:34) *
det är ju det som är problemet. man klarar sig jättebra både utan virusskydd och brandväggar, ända tills man får in några virus och då är det ju försent.

Som jag skrev så har jag tidigare använt Zonelabs mjukvaru brandvägg.
Anledningen till att jag inte använder den längre är att jag använder windows vista. Den har hårdare säkerhets kontroll, kallas UAC. Se länken för lite info om UAC

Med UAC påslaget så tycker jag att windows inbyggda brandvägg duger utmärkt för min del.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon