Full version: Lucka 21
Kajsa

Austinros från 2004, en av två Austinrosor med svensk bakgrund ( den andra Crown Princess Margareta ) här är det Drottning Kristina 1626 -1689. Ett svenskt/engelskt vänskapstraktat slöts för 350 år sedan mellan länderna.
Rosen doftar som dom flesta Austin starkt och gott. Blev i sommar ca 1.20, har haft den två år och i sommar tog den full fart, härligt bollig, lite pionkänsla.

Färgen är alldeles ljuvlig
svennis
Kände inte riktigt igen Crown p M. Nu förstår jag varför. smile.gif
Det var ytterligare en Austinros. Kul o se den o samtidigt lära lite historia. biggrin.gif
Thé
Sååå vacker! Har du någon helfigursbild? Jag har funderat länge på denna... wub.gif
Anders Roslagen
Damen Thé, här är en bild som ger en aning om växtsättet - upprätt med stadiga grenar och blommorna nickar inte trots att de är tunga. Min mors favoritros - men hon känner inte mycket doft, inte jag heller. Vet inte om det är genetiskt (hos oss) elller om det är en klon som knappt doftar.

Det har varit milda vintrar så vet inte den uppträder när det är kallare, men nu är den dryga metern och fryser inte ner. Jag gillar verkligen formen på blomman, perfekt representant för den fyllda koppformade stilen.

Thé
Tack, Anders, nu förstår jag vad som menas med upprätt växtsätt smile.gif

Ja, den är verkligen fin. Ska ritas in i rabattritningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon