Usch, stackars djur

. Min sambos förra hund var så fruktansvärt rädd så veterinären skrev ut ett recept på lugnande som voffsen Ludde fick äta ett par veckor. Då mådde han mycket bättre.
Min hund jag hade var nog ännu värre, hon var rädd när brödskivorna hoppade upp ur brödrosten t.o.m. En gång smällde någonting ute på ön (en bössa kanske) och hon blev så rädd så hon sprang över hela ön till andra sidan (några km), hoppade rakt ut från Waxholmsbryggan (ja, det satt ett par bekanta i väntkuren som såg ett svart sträck med öron lubba förbi och hoppa rakt ut) och simmade mot ön mitt emot. När hon väl kom över till andra sidan pickade ett gäng tärnor henne i huvudet så hon vände 90 grader och började simma åt det hållet där mormor bodde när hon levde. Som tur var så såg en släkting att det nog var en hund som simmade där och såg ut som Nickan, så de tog sin båt och plockade upp henne

Men då höll hon nästan på att sjunka...
Nä fy, va hemskt. Vi blir ganska irriterade här hemma. Visst, kul att se fyrverkerier, men måste man börja redan nu? Jag tycker att det räcker en dag om året

Edit: Stavfel som vanligt