Full version: Mme Plantier?
pleximaster
Jag har tre stycken planter som jag köpte som Mme Plantier, de är vita blommor men de saknar de typiska (tycker jag) rosa knopparna? Ganska veka grenar och inga taggar att tala om, vad kan det vara för ros? Tyvärr inga bilder på dessa när de blommar, men jag tänkte det kanske finns vanliga "namnfel" på denna ros?

mvh plexi
Ezereht
Annars lät det ju som Plantier, de veka grenarna och nästan tagglös. Just att ha få taggar är väl ändå inte så vanligt i rosvärlden?

Någon annan får svara på frågan om dom rosa knopparna. Jag tycker också att dom flesta bilder jag sett visat ljusrosa knoppar.
Kajsa

Mme Plantier, blommar bara tre veckor, klena grenar, hela rosen kan lägga sig ner om man inte binder upp busken när den blommar, särskilt om det regnar en dag. Den blir helt översållad av miljoner blommor. Frisk och doftar starkt/sött. Lite taggar.
Du får ta en bild svårt annars men det finns andra vita Alba rosor. Blommar den om är det ingen Albaros.
pleximaster
Blommar inte om. Blommorna liknar Plantier det är bara avsaknad av rosa knoppar, knopparna är helt vita.

Får väl vänta till nästa sommar och ta bilder.

mvh plexi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon