Full version: Tomte till jul
Christoffer
På julafton har jag blivit ombedd att vara tomte åt min barndomsväns
treåriga flicka, dela ut julklappar och vara allmänt "tomtig".

Men nu undrar jag om det kanske är några speciella meningar man ska
säga som en julklappsutdelande tomte, utöver "Finns det några snälla barn här?"

Har ni någon erfarenhet som tomtar?

Vill ju inte gärna av misstag bli som tomten i filmen "Tomten är far till alla barnen" crazy.gif
blomkronan
Hej Christoffer
Jag satt och tänkte ett tag... och kunnde inte komma på mera. Så jag fråga mina barn 13 och 15 år som inte tror på tomten längre... naughty.gif (men det var bara några år sedan dom kom på oss, hyrde tomte dom sista åren... naughty.gif )
Dom svara: HOHOHO finns det några snälla barn här... min son sa... GOD JUL !!! Något mera är inte specielt för tomten... Så va bara "snäll" och ge julklappar så kommer du fixa det smile.gif

Lycka till santa.gif //Mari
pejori
Har väl samma inställnig, men skulle nog skippa "snälla barn". Det räcker med Barn tummenupp.gif
Klä inte ut dig för mycket. Det skrämmer mer, än det gör nytta flirting.gif
Tror att du blir en bra tomte, om du tar det lugnt, om det är små barn. dunno.gif

(Vet vad du menar med filmen) tummenupp.gif
Så mitt råd är...Var nykter och var dig själv. Klä dig lagom kompiskram.gif
Lady Hamilton
Jag tycker nog att tomten bör säga -God Jul finns det några snälla barn här, sedan om han får svar eller inte har mindre betydelse. Och att uppträda lugnt och se hur barne(t)(n) reagerar och handla därefter. Är barnet mycket intresserad och frågvis skall tomten svara på alla barnets frågor. Och naturligtvis bör tomten vara nykter. Sedan tycker jag att man aldrig skall tvinga ett barn att säga tack eller krama tomten efter varje paket. Men föräldrarna bör i allafall få barnet till att säga tack och åtminstonde vinka till tomten när allt är över.
Aqvakul
Ingen mask eller stort skägg - vissa barn blir livrädda

"Finns det något barn som vill ha julklappar här?" - kan väl vara en bra öppningsreplik

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon