Full version: Lucka 24
svennis
Oj! Nu gick luckan upp.
Nu kör vi.
Vi som inte får vara uppe så länge.

ljus nypon.JPG

Det var denna bilden jag ville visa Skånsk vinter..
Nyponen på vildrosen 'Andserssonii', ljuset på Bergrosen 'Pendulina'
och ett bisamhälle med bi mitt på gården
Vi behöver bli FLER BIODLARE Stolt att jag är biodlare.
Golfspelare som tröttnar på golf har hittat en nytändning som biodlare.
Helt plötsligt har kvinnor blivit intresserade av bi.
Det har kanske att göra med att de känner ansvar för vår överlevnad på jorden.
Biodlare som är fulla med gift lever länge, brukar säga att man får slå i--äl dom.
men det behövs fyllas på innan de går bort o tar erfareheten med sig...
ÖS nu på med alla bilder ni tycker om.. Håll igång! santa.gif

AnnammA
Julgodis för rosälskare?

Godis

GOD JUL på er alla!

Ezereht
God jul på er alla här på forumet *megakramar* ni har hjälpt mig så mycket och gett mig så många trevliga timmar vid datorn biggrin.gif Och fina bilder ni alltid har också. Myspysiga var och en på sitt sätt.
noranettan
En riktigt God Jul till alla forumistvänner! Bilden är tagen idag, blekt decemberljus. Man får drömma om dagen när allt blommar och doftar när grinden till Rosengården öppnas.

Kajsa
Vackert Anette, så fick vi då lite snö här med på Julafton ! Här Gallica rosen, Kerstins ros från Dala-Järna

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR
alla rosvänner
svennis
Lovade ju bild på ROSORNA
wink.gif

jul afton z.JPG

Mejal
[attachment=28728:DSC_0021__Small_.JPG]

God Jul alla rosvänner!

Här är en typiskt-"mitten-på-juni-bild" - Visst längtar man..

Jag är en sån där som inte planerar min trädgård särskilt väl, men visst är det fantastiskt att rosorna ändå matchar varandra så fint.
kompiskram.gif
svennis
Tack ALLA! Vi missade ingen lucka.
God Jul på ER.
Nu ska jag vara santa.gif

R, in Blue

frågor 003.JPG

Bassam
Gott jul till Alla:
Också jag hoppas att bli Biodlare men jag bor i STOCKHOLM o fattas marken för att sätta växthus på.
H: Baasam
AnnammA
CITAT (noranettan @ 24-12-2008, 11:29) *
En riktigt God Jul till alla forumistvänner! Bilden är tagen idag, blekt decemberljus. Man får drömma om dagen när allt blommar och doftar när grinden till Rosengården öppnas.

Vilken härlig vinterbild, och vad många pergolor du har!!! rolleyes.gif
Vi har två nya pergolor på uppbyggnad, och jag längtar också efter hur det kanske kan bli till sommaren...
noranettan
Jo, vi har ganska många pergolor. Vi har försökt skapa rumskänsla med alla stängsel, pergolor, torn och annat. På bilden är det "Rosentunneln" med "Rosenrotundan" i bakgrunden. Sen har vi "Stora Rosengången" och "Lilla Rosengången". För ett par år sedan flyttade vi alla pioner till en rabatt på baksidan med stolpar. Tanken var enbart clematis vid stolparna, men nu är det klätterrosor också. Vi använder hässjestörar som vi får från vänner på landet, utmärkt att använda.
renate
Så vacker din rostunnel är Anette.Någon snö har vi inte här,när jag skriver detta är julen över så jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år.(Rosår)

2008 09 18_Nypon på Rugosan 'Hansa'

Persian Yellow i närbild

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon