En packning på en kran nere i pannrummet har läckt ett tag. Sotaren menade att det var en enkel sak så jag satte en spann under och brydde mig inte men så började det rinna mer och jag insåg att saken måste åtgärdas innan sambon återhämtar sig (han har alltid fixat allt och hatar ordet hantverkare) om han nu gör det, återhämtar sig, så jag ringde till en rör firma som lovade komma innan jul och det gjorde den unge lärlingen – tidig em. och då hade jag väntat så länge att sambon hade klätt på sig och var klar för vår sedan länge inplanerade utflykt.
Som sagt det skulle komma en lärling och då skulle det ju bli billigare tim debitering, fick jag veta – valet var inte mitt.
Som sagt det var en ung kille och jag har en känsla av att det var hans första egna uppdrag, något av de första i alla fall för jag beskrev reparationen som enkel men ynglingen försökte ställa egen diagnos – helt uppåt väggarna och var i tät kontakt med chefen och gjorde mig så galen att jag satte hund och husse i bilen och åkte på vår utflykt.
När vi kom hem hittade jag en lapp om att nu var det lagat och något hade han gjort, för nu droppar det inte bara från det tidigare stället utan även från ett nytt – där han installerat något, en T- koppling som jag för det första tycker han vänt fel men värst av allt inte tätat alls.
Någon som kan tipsa om ett ställe där man kan gå en snabbkurs i rörmakeri???