ingrid fuxwall
En packning på en kran nere i pannrummet har läckt ett tag. Sotaren menade att det var en enkel sak så jag satte en spann under och brydde mig inte men så började det rinna mer och jag insåg att saken måste åtgärdas innan sambon återhämtar sig (han har alltid fixat allt och hatar ordet hantverkare) om han nu gör det, återhämtar sig, så jag ringde till en rör firma som lovade komma innan jul och det gjorde den unge lärlingen – tidig em. och då hade jag väntat så länge att sambon hade klätt på sig och var klar för vår sedan länge inplanerade utflykt.

Som sagt det skulle komma en lärling och då skulle det ju bli billigare tim debitering, fick jag veta – valet var inte mitt.

Som sagt det var en ung kille och jag har en känsla av att det var hans första egna uppdrag, något av de första i alla fall för jag beskrev reparationen som enkel men ynglingen försökte ställa egen diagnos – helt uppåt väggarna och var i tät kontakt med chefen och gjorde mig så galen att jag satte hund och husse i bilen och åkte på vår utflykt.

När vi kom hem hittade jag en lapp om att nu var det lagat och något hade han gjort, för nu droppar det inte bara från det tidigare stället utan även från ett nytt – där han installerat något, en T- koppling som jag för det första tycker han vänt fel men värst av allt inte tätat alls.

Någon som kan tipsa om ett ställe där man kan gå en snabbkurs i rörmakeri???
Biggan_
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-12-2008, 22:57) *
En packning på en kran nere i pannrummet har läckt ett tag. Sotaren menade att det var en enkel sak så jag satte en spann under och brydde mig inte men så började det rinna mer och jag insåg att saken måste åtgärdas innan sambon återhämtar sig (han har alltid fixat allt och hatar ordet hantverkare) om han nu gör det, återhämtar sig, så jag ringde till en rör firma som lovade komma innan jul och det gjorde den unge lärlingen – tidig em. och då hade jag väntat så länge att sambon hade klätt på sig och var klar för vår sedan länge inplanerade utflykt.

Som sagt det skulle komma en lärling och då skulle det ju bli billigare tim debitering, fick jag veta – valet var inte mitt.

Som sagt det var en ung kille och jag har en känsla av att det var hans första egna uppdrag, något av de första i alla fall för jag beskrev reparationen som enkel men ynglingen försökte ställa egen diagnos – helt uppåt väggarna och var i tät kontakt med chefen och gjorde mig så galen att jag satte hund och husse i bilen och åkte på vår utflykt.

När vi kom hem hittade jag en lapp om att nu var det lagat och något hade han gjort, för nu droppar det inte bara från det tidigare stället utan även från ett nytt – där han installerat något, en T- koppling som jag för det första tycker han vänt fel men värst av allt inte tätat alls.

Någon som kan tipsa om ett ställe där man kan gå en snabbkurs i rörmakeri???

trostar.gif
Du får ringa och klaga hos chefen, så kan dom ju inte lämna det, lärling eller inte!
Chamomille
Det kan hända (tyvärr) att det droppar i nya kopplingar (skarvar). Ring upp företaget och säg som det är, så kommer dom och drar åt. Gör dom inte det så är det fel någon annan stanns sleeping.gif Snabbkurser vet jag däremot inget om wink.gif
Platinum
Sen när får lärlingar gå utan handledare?

Ring firman och klaga lite snällt tycker jag.
gammelnalle
Att "lärlingar" går själva är nog inget nytt eller (enl. mig) anmärkningsvärt. Däremot är ju som redan påpekats- företaget ansvariga.
Nu är det ju jul och ingen ?(? förutom jag då...) som jobbar förrän på måndag.

Givetvis skall du reklamera jobbet. För ALLA partes skull. Och jag skulle bli rätt lång i ansiktet om inte företaget ilar ut och rättar till felet.
Nu skall vi inte måla "nån" på väggen, men en droppande kran/koppling KAN ställa till med stor skada på sikt.

Utan att veta hur det ser ut vill jag ändå råda dig att ha läckaget under uppsikt. Om ni åker från huset/lägenheten under längre tid (dygn ) kanske du bör stänag av huvudkranen.

Hoppas att allt löser sig och skäll inte för mycket på "lärlingen"- han lär nog få sina koppar varma...

b
Chamomille
CITAT (Platinum @ 24-12-2008, 19:16) *
Sen när får lärlingar gå utan handledare?

Ring firman och klaga lite snällt tycker jag.

Dom får gå utan handledare men arbetet bör kontrolleras av behörig installatör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon