huskatt
Efter en lång o blåsig höst med regn blir man glad över en smula snö här i Östergötland.
Men vad såg jag i landet tror ni?-en blommande gullviva o knoppar av påsklilja.
Domherren har inte varit på besök ännu heller,men en hackspett kom o åt på en talgboll.
Det är litet upp o ned i naturen.Det är gott med en skinkmacka o glögg i varje fall! rolleyes.gif
Alba
Ur led är tiden var det ju någon som sa.......blommande gullviva och knoppar i påskliljan.......ja inte hör det ju riktigt till det normala. Men tänk så glad man blir att se i alla fall.

Jag har inte heller sett till någon domherre i år. Här är det mest talgoxe, blåmes och en liten söt gul fågel som jag inte kan namnet på.

Jag har också precis ätit en skinkmacka.......man kan ju behöva lite tröst denna mörka årstid. whistling.gif
Jag tror jag ska hämta en godispåse nu.......ja det är ju det där med trösten den mörka årstiden. giggle.gif

Vi har ganska mycket snö men det har varit töväder nu så snön börjar verka lite grå och glanslös....tyvärr.
ängsvädd
Nä, någon vit jul blev det inte hos oss - förutom rimfrost - man får vara blad för det lilla smile.gif

Det är så sövande, tröttande med den här dimman/molnigheten som nästan alltid är.

Lilla Birka
Här (i sydvästra Sörmland) fick vi en vit jul! Inga mängder med snö. men så det räcker för att marken ska vara täckt och det hänger kvar lite snö i tujorna. Lite frostigt är det också och domherrarna var framme några stycken redan före jul, liksom övriga vanliga fågelbordsgäster.

Edit:omkastade bokstäver
Aqvakul
Det kom lite snö igår kväll och på Annandags morgon så var det vitt, mest av frost men ändå...
vad kan man begär i Skåne - ett flödande solsken gav iaf humöret en kick...
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 26-12-2008, 22:33) *
Det kom lite snö igår kväll och på Annandags morgon så var det vitt, mest av frost men ändå...
vad kan man begär i Skåne - ett flödande solsken gav iaf humöret en kick...

Jag, vi skåningar nöjer oss med det lilla... rolleyes.gif
Lilla Birka
CITAT (HelenJ @ 26-12-2008, 23:10) *
Jag, vi skåningar nöjer oss med det lilla... rolleyes.gif

Förstår inte den meningen, menar du ja eller menar du att du representerar alla skåningar?
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 26-12-2008, 23:13) *
Förstår inte den meningen, menar du ja eller menar du att du representerar alla skåningar?

är nästan säker på att Helen har fått med ett litet g för mycket.....
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 26-12-2008, 23:22) *
är nästan säker på att Helen har fått med ett litet g för mycket.....

Hoppsan blush.gif

Du har rätt Aqva, fullt så egocentrisk är jag inte giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon