CITAT (Gossen Ruda @ 30-12-2008, 20:04)

Tar tillbaka lite, såg på SVT text att det var ungefär som Berith skrev. Jag missade faktiskt det absolut första i det första avsnittet, kanske mer än jag trodde. Skall titta i kväll.
Nope, det där var inte det avsnittet jag såg för några år sen. Det var precis när han kom hem, i detta första avsnitt var han ju tillbaka på jobbet till och med.
Hittade inga direkta uppgifter om detta på svenska men
här kan man läsa en bit ner på sidan att det gjordes ett pilotavsnitt och senare tre avsnitt till.
"Distribution
The pilot episode was broadcast in the United States on Mystery! on July 30, 2006 as "Inspector Lewis."
-----
Series One
As a result of the pilot's success, ITV announced a full series of three new episodes, with the same cast, broadcast on ITV on consecutive Sundays."
Antingen var jag för trött, eller så hängde jag inte med hela tiden men jag gillar ju när man får en massa mystiska ledtrådar under vägen och kan lista ut den skyldige precis sekunderna före polisen. Här var den skyldiga en person som man knappt lagt märke till och knappast kunde förknippa med varken handlingen eller den andra tjejen/frun.