God fortsättning på helgerna!
Efter julhelgens alla rutiner runt gran och grytor, hade jag planerat att njuta av ett monteringsarbete.
Vårt växthus av märket Classicum modell Paradiso anlände nämligen dagarna före jul.
Den teglade muren som varit färdig någon vecka skulle nu få bära det vackra huset och vi skulle få njuta av helhetsintrycket.
Men, men..
Leverantörens (Classicum) medskickade monteringsanvisning visar sig vara av det summariska och schematiska slaget! Inga eller ytterligt få detaljerade bilder. Inga steg för steg anvisningar. alltså inte alls så som jag minns mitt barndoms Mekano! Och definitivt inte att jämföra med IKEAs fantastiska sprängskisser.
Ni kan säkert föreställa er min gårdsplan. Här finns hundratalet stag, stolpar, vinklar, etc. Men ingen monteringsanvisning!
Classicums telefonsvarare hälsar att de hoppas helgen blir rofylld och skön och att de är åter den 12 januari 2009!
Så finns det någon där ute i rymden som har en länk, adress eller papperskopia till den monteringsanvisning jag saknar och så hett traktar efter?
Gott Nytt År, hälsar Arkvin