Full version: Förkylning
Alphaville
Flera på jobbet har varit hemma pga förkylning. Jag trodde att den skulle gå förbi eftersom jag var förkyld i slutet av september. Men inte då!! ranting.gif Nu sitter man här med snuva, jobbig hosta och feber som kommer och går. crying.gif

Hur är det med er? Är ni drabbade?
Cathis
Japp har legat hela julhelgen ranting.gif -cry-.gif
Alphaville
crying.gif Verkligen jobbigt när det händer på storhelger
zaaritha
Christer blev mycket förkyld den22 dec.
I dag har min förkylning brutit ut, likaså hans systers-som var hos oss
22-25 dec
Inte trevligt alls--avskyr att vara förkyld!
Sätter sej oftast i bröstet, så jag får svårt att andas--
utvecklas se´n till luftrörskatarr, så det hostas så lungorna känns
som de skulle spricka!
Irene_L
Krya på er ni som ha blivit förkylda!!!
[attachment=28842:getwell009.gif]

Själv har jag klarat mig från att åka på nån förkylning....peppar, peppar.....
Alphaville
CITAT (Irene_L @ 27-12-2008, 20:33) *
Krya på er ni som ha blivit förkylda!!!

thanks.gif

Själv har jag klarat mig från att åka på nån förkylning....peppar, peppar.....

Hoppas du slipper flirting.gif

blomkronan
Dottern började med vad vi trodde va Halsfluss, gick till doktorn... men den var det inte!!! ???

Hon fick hög feber (39,4) OTROLIGT ont i halsen kunde inte äta eller dricka!! och HELT sänkt i två dagar... dagen 2 hos docktorn blev det många prover... men proverna gav inge resultat... Så rådet blev: VILA...!
Hon blev bättre och redan dagen efterdocktorn!!!??? och var hon på bena... men sedan dess har vi ALLA gått med halsont och hosta. Men det är dom tiderna nu... i med extra C-vitaminer och mineraler smile.gif så blir vi bra sen... smile.gif
CillaM
Jag blev smittad i samband med min födelsedag och var sedan sjuk i 3 veckor med vedervärdig hosta, slem och annat elände. Precis när jag började känna mig bättre fick jag ytterligare en förkylning men den gick över ganska så snabbt. Krya på er, ni som åkt på förkylning eller flunsan!
DragonLady
Japp.. den har drabbat mig också.. sedan den 19 dec. crying.gif ranting.gif
Klura
Här har vi också det förkylt.
Sonen var precis innan jul och jag började få känningar på julafton.
Det brukar oftast stanna där för min del, men det ser värre ut denna gång.
Just nu vet jag inte hur jag mår för jag är fullmatad med Ipren el om det är Reliv.
Håller tummarna för att dottern klarar sig för hon åker till Peru i morrn bitti.
Netha
Har råkat ut för både förkylning och lunginflammation, vatten i lungorna, hjärtsvikt...
går på antibiotika och kortison sen mitten av november.
Börjar kännas lite jobbigt att det aldrig går över....
Men ...efter regn kommer sol ... heter det ju. smile.gif
mamamaggan
Har inte varit så här förkyld sedan jag vet inte när. Inne på tredje veckan men nu kan jag iaf vara uppe lite, när det var som värst kunde jag knappt sitta uppe mer än 15-20 minuter. Började med halsont, sedan kom hostan , luftrören , och så bihålorna.

Fick antibiotika , hostmedicin, slemlösande , kortisonspray och astmaspray av min doktor och den sista veckan har jag t o m kunnat sova. Lugnare julhelg tror aldrig vi har haft , även min man och vår yngste son är förkylda men inte tillnärmelsevis lika dåliga som jag. Har gått ner c:a 4 kilo på ett par veckor för jag har inte kunnat äta, det är svårt nu också .

Min brorsdotter och hennes familj , sambo och två små killar 2 1/2 år resp 10 månader , är också förkylda. De åkte till vårdcentralen där man omgående kallade på ambulans och min brorsdotter ligger nu på sjukhus.

Så om ni råkar ut för den här förkylningen , ta det lugnt , den verkar vara något i hästväg.
Alba
Vi har klarat oss bra.....än så länge.

En stor krya-på-dig smiley_small_hug.gif till Alphaville och till alla andra som har härjande baciller i huset.

[attachment=28862:katt.gif]
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har klarat mig än så länge och hoppas jag slipper förkylning, vinterkräksjukan som jag fick veckan innan jul tycker jag räcker.
MariaS
Peppar peppar..... Varken förkylning eller kräksjuka! Hade tänkt fortsätta så...
diva&hero
Jag blev sjuk veckan innan jul. 39,5 graders feber(har aldrig haft över 38,5), ONT i hela kroppen, förkyld och hosta. Jobbar inom vården med gamla så det var bara att stanna hemma från jobbet. Höll i sig i ca fem dar, nu är jag bara lite täppt i näsan..
Det var ju tur att jag hade jul fixet färdigt! wink.gif

/Ullis
renate
Japp tom jag blev drabbat av förkylningen.Sonen var förkylt julafton och barnbarnen är hostigt och förkylt så det är inte konstigt.Är snuvigt men utan feber,tar en panodil då blir det bättre.Ingen fara med mig men det är jobbigt ändå.
Krya på er alla
Bettis
Här har vi inga förkylningar ännu som tur är, peppar peppar. Krya på er alla ni andra
Alphaville
Krya på er ni som blivit förkylda blomma.gif trostar.gif
Jag håller tummarna för er andra, hoppas ni slipper förkylningen tummenupp.gif

Snuvan börjar ge sig men febern och hostan är kvar thumbdown.gif
mamamaggan
Säger som föregående , KRYA PÅ ER ALLA SOM DRABBATS! kompiskram.gif

Tror att det är influensan vi drabbats av. Det var vad läkaren på infektionskliniken sa till min brorsdotter. Den här hostan , som kan bli astmaliknande , ska visst vara typisk för årets influensa. Så vi kanske ska se det från den positiva sidan , nu har vi flunsan så då kan vi inte få varken den eller liknande på ett bra tag ( kan vi väl i alla fall hoppas).

Håll ut allesammans !
Biggan_
Jag har inte drabbats än i allafall!
Krya på er alla som är sjuka! smiley_small_hug.gif
Myosotis
Jag har också klarat mig än så länge, men ska handla idag och kommer säkert att bli smittad av någon som inte kan hålla sig hemma. Skulle bifoga en krya-på-er-bild, men det var tydligen för mycket begärt, internet explorern låser sig så fort jag klickar på hämta bild... jaja, krya på er i alla fall. Det verkar vara en ovanligt hemsk förkylning i år. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon