|
Anette på Solbakken
29-12-2008, 16:17
Jag kommer att lägga in bilder i denna enda tråd allteftersom tiden lider. Så långt som möjligt den första i varje månad. Omslagsbild Bilden är tagen 13 juni, tidig eftermiddag. Regnmoln runt om mig som cyklar på byvägarna. Plötsligt öppnar sig landskapet upp, i nedförsbacke ser mina ögon ett motiv. Stopp, stanna. Ta en bild. Så iväg igen, klarar jag mig undan de mörknande molnen......ja....nja.....njaeee................nej. helt igenom blöt men nöjd över bilderna kom jag hem såsmåningom. [attachment=28939:1_omslagsbildb.jpg]
Irene_L
29-12-2008, 18:54
Åhhh vilken härlig bild!  Nu längtar jag till sommaren!!
Egorina
30-12-2008, 12:46
Vilka härliga bilder!! Det är inte så väldigt länge innan våren är här. Men mycket regn var det i somras.
Christina i Småland
30-12-2008, 19:06
Vilken underbar bild! Visst längtar man till sommaren, men först skall alla fröer i jorden! Annette! Ser fram mot alla dina bilder!
Anette på Solbakken
01-01-2009, 08:53
[attachment=29063:2_januari.jpg] I januari vill jag se något somrigt. Lagom är lite strödda självsådda vallmo, prästkragar och blåeld. Klinten som har så fina knoppar. Lite är visset, så är det alltid! Detta är i den stora perennrabatten, en del som inte blivit så rensad och planerad. Tufsigt och charmigt. Håll ett finger för den röda vallmon, ser ni hur bilden tappar? Blir bara ingenting att se. Lite rött kan göra underverk.
Rosmarin
02-01-2009, 17:27
Vilka härliga sommarbilder! Tack så mycket fôr att du delar med dig av dem!!!
Anette på Solbakken
01-02-2009, 07:31
FebruariDags att vända blad. Mitt emellan vinterns vita täcke och barmark. Snön räckte knappt fram till barnens sportlov. Dagarna är längre, marken våtare, fåglar har börjat locka med sin sång i kala träd och buskar. Jag går vidare upp på kullen. Här ser jag ner mot ån som slingrar sig fram. Där finns en del fågel. Diset ligger kvar bara den stund det tar för mig att klafsa hemåt. Så några frön, och kolla till i trädgården om det syns mer av snödropparna än det gjorde igår. [attachment=30233:3_febrb.jpg]
Anette på Solbakken
08-03-2009, 13:17
[attachment=31685:4_mars_copy2_b.jpg] Mars Något försenad kommer nu marsbilden ur min fotokalender. Inte mycket till skärpa, visst är det så. Bilden ger mig värme. Här är kyligt, snön täcker allt. Därunder göms allt som jag nu drömmer om. Hur ter sig rosorna i år? Bänken, ja, där kommer jag att sitta i sommar medan solen värmer och dofter passerar i den svaga varma vinden.
Christina i Småland
08-03-2009, 16:04
Härligt ljus, varma färger!!! Ser fram emot nästa bild!
Det är ju nästan oskärpan som gör marsbilden! Det ser ut som ett drömlikt skimmer!! Tänk att en operfekt bild kan bli så perfekt!!  //Heda
Krolliljan
10-03-2009, 11:48
Så vackert .  Underbar komposition. Alltid lika härligt att se dina månadsbilder.
Anette på Solbakken
01-04-2009, 08:36
Dags att vända blad. Nu till april. Jämfört med förra året är våren sen här. Några snödroppar finns, det är allt. Förra året fanns vintergäck, krokus, våriris. De kommer väl, fastän väntan känns svår.... Bara några veckor kvar så ska det se ut på detta vis då blicken lyfts mot ett av äppelträden. Sorten är okänd, trots eftersökning. I böckerna finns ingen som passar in i beskrivningen. Det enda jag visste om trädgården jag skulle överta, när vi flyttade hit för tre år sedan, var att här finns jättegoda äpplen. Så var det verkligen!!! och om 6-7 veckor ser de ut som på bilden. [attachment=32637:5_april_b.jpg]
Krolliljan
01-04-2009, 18:56
Jag längtar efter äppelblom. Fina bilder som vanligt
Anette på Solbakken
04-05-2009, 08:32
[attachment=34178:6_maja_b.jpg] Maj Sista maj, då är de vackra gula maskrosornas tid över. Mer eller mindre. Alla har gått i frö för att spridas till din och min trädgård....
skogstroll
23-07-2009, 08:36
fina bilder! vill lägga mig i gräset på junibilden och lura till lite i skuggan
jisses vad decemberbilden va vacker!
Marlene z v
24-07-2009, 08:09
CITAT (Anette på Solbakken @ 08-03-2009, 13:17)  [attachment=31685:4_mars_copy2_b.jpg] Mars Något försenad kommer nu marsbilden ur min fotokalender. Inte mycket till skärpa, visst är det så. Bilden ger mig värme. Här är kyligt, snön täcker allt. Därunder göms allt som jag nu drömmer om. Hur ter sig rosorna i år? Bänken, ja, där kommer jag att sitta i sommar medan solen värmer och dofter passerar i den svaga varma vinden. En helt underbar almanacka, alla bilder är jätte fina men denhär är min favorit.
Krolliljan
05-01-2010, 19:18
I väntan på 2010 års almanacka har jag tittat igenom 2009 års igen. Dessa bilderna är mina favoriter Januari  och augusti Jag längtar såå efter sommaren.
Eva i Höga
05-01-2010, 19:23
Denna tråden har jag missat tidigare. Roligt när så här fina trådar dyker upp igen. Tack Anette och visa gärna mer!
Åh vad fint! Gillade särskilt augustibilden! Så fint gräs och passade fint i hop med de lila bollarna. Vad är det för gräs? Bollar?
Aqvakul
06-01-2010, 09:28
Vilka härliga bilder!  Du har verkligen känsla för fotografering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|