Full version: Skuggrullgardin?
Monarda
Blev lycklig ägare förra våren till ett Euro-Serre Midi, en modell som står mot husväggen. Jag tyckte dock det var himla bökigt med skugg-gardinen på insidan. Mot slutet av säsongen när tomatplantorna nådde upp till taket kunde jag knappt använda den. Nu klurar jag på en lösning för att sätta någon slags skuggning på utsidan i stället, typ rullgardin. g.gif Någon som har ett bra tips för detta?
Bitta98
Jag använder bamburullgardiner på utsidan som skuggning, funkar bra för mig.
Monarda
Släpper dom inte igenom värmen och suger åt sig vatten vid regn? Jag hade nästan tänkt försöka använda den reflekterande väven som jag hade på insidan. Men den är ju inte särskilt snygg, bambugardiner ser ju betydligt bättre ut. Har du vädringslucka på taket? Funkar det ändå med bambugardinerna? Kan tänka mig att dom blir tyngre än skuggväven.
Bitta98
Jag har vädringsluckor på taket och har satt gardinerna nedanför dessa. Tycker att de håller ute värmen bra, sedan har jag impregnerat (finns att köpa i sprayflaska) gardinerna så att de inte skall suga åt sig väta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon