BroderBotanik
Hejsan allihopa.
När det nu vart jul är det nog bäst att någon bjuder på sig själv lite.
Jag startar därför denna super-löjliga tävlingen.

-
Regler:
1. Första personen som kommer på vilken stad jag bor i får 1 gram Ephedra Sinica fröer
2. Första personen som kommer på vilken stadsdel jag bor i får 5 gram Peganum Harmala fröer
3. Om jag känner mig snäll får någon random person ochså något roligt.
-

Ps, ephedra sinica är sällsynt i sverige: vad jag vet finns det bara 2stk som säljer dom; jag och en annan.
Även om det verkar vara en dålig "vinst" så är det icke sant. 5 fröer kostar 15kr på den andra webshopen
Och i ett gram rymmer ungefär 100 frö.
Peganum harmala är jag inte säker på men vet att det finns att få tag på rätt billigt i turkiska mataffärer o dylika. Har dock hört att dessa inte är bra till att odla.

Med vänliga hälsningar från *i*** (BroderBotanik)
Christina i Småland
Hej Simon!

Vad jag förstår så bor du i Sävedalen. Område Ljungkullen.

Gott nytt år!

Christina
anne-li i olofstorp
Instämmer med föregående, förutom att jag tillägger att staden du bor i är Göteborg,
även om Partille, där Sävedalen ligger är en egen kommun. coolgleam.gif
BroderBotanik
CITAT (anne-li i olofstorp @ 31-12-2008, 11:30) *
Instämmer med föregående, förutom att jag tillägger att staden du bor i är Göteborg,
även om Partille, där Sävedalen ligger är en egen kommun. coolgleam.gif

Båda har fel, Jag bor i göteborg men jag bor inte i partille.
Dock har christina vunnit 1 gram prima fröer pga att hon först svarade rätt på att jag bor i göteborg.
Fortsätt brainstorma!
Piccante
Är Sävedalen en stadsdel?
Betty
Ja din storebror var inte svår att hitta... han finns ju t.o.m. på eniro, värre då att hitta dig, kartan på birthday.se vägrar av nån anledning att låta sig laddas upp...
och så långt som till att ringa upp och fråga din brorsa tänker jag då inte sträcka mig. tongue.gif

Letade lite till och hittade dig i Gamlestaden! tummenupp.gif

Edit.: Efter att ha googlat de båda frösorterna så måste jag ställa frågan: Men hallå, dopingmedel??! crazy.gif
BroderBotanik
CITAT (Betty @ 13-01-2009, 15:59) *
Ja din storebror var inte svår att hitta... han finns ju t.o.m. på eniro, värre då att hitta dig, kartan på birthday.se vägrar av nån anledning att låta sig laddas upp...
och så långt som till att ringa upp och fråga din brorsa tänker jag då inte sträcka mig. tongue.gif

Letade lite till och hittade dig i Gamlestaden! tummenupp.gif
Edit.: Efter att ha googlat de båda frösorterna så måste jag ställa frågan: Men hallå, dopingmedel??! crazy.gif

Snyggt jobbat, du är en lycklig vinnare av 5gram peganum harmala fröer!
Fröerna skickas samma dag som jag får din adress skickad till mig i ett pm.

Dopingpreparat vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om att det är... Det är som koffein ungefär. Nice att göra Té på!

Tack för mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon