Full version: Rovfågel?
Pius
Vi har sett en större fågel flyga över vår tomt här i Visby några gånger. Har ingen aning om vad det kan vara för nån. Stor som en mås fast grå och med litet spetsigt huvud. Nån som vet?

Funderar på om den kan vara intresserad av småfåglarna eller kanske våra katter, fast de är i största laget som byte. giggle.gif

Pius biggrin.gif
Myosotis
Svårt att säga, försök se den lite bättre nästa gång den kommer. Sparvhökar och stenfalkar tar småfåglar, katterna behöver du nog inte vara rädd om (fast berguvar kan tydligen ta katter!).
Pius
CITAT (Myosotis @ 31-12-2008, 13:50) *
Svårt att säga, försök se den lite bättre nästa gång den kommer. Sparvhökar och stenfalkar tar småfåglar, katterna behöver du nog inte vara rädd om (fast berguvar kan tydligen ta katter!).

Ja men en sparvhök kan det ha varit, jag kollade just foton på nätet. Grannen hade en hel del koltrastar i sin trädgård och jag en del småfåglar.

Pius
zaaritha
Sparvhök är--om jag ej har fel--den minsta hökarten!
Hur stor uppskattade du att den är?

En sparvhök är väl inte stor som en mås?
Pius
CITAT (zaaritha @ 31-12-2008, 20:41) *
Sparvhök är--om jag ej har fel--den minsta hökarten!
Hur stor uppskattade du att den är?

En sparvhök är väl inte stor som en mås?

Tror den var stor som en mås, kanske lite mindre men inte mycket och grå i färgen och med litet huvud.

Pius
Myosotis
måsar är smäckra och sparvhökar kompakta och kraftfulla, svårt att jämföra storleken. Honor är mycket större än hannar hos rovfåglar.
zaaritha
En duvhök?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon