|
Monica M zon 4
01-01-2009, 08:42
Grattis Anna J, Nina A - 2 år, Majvor - 4 år, solkatten - 4 år, Cala98, AnnaPanna, Lupino, Christina i Taxinge, Kathy - 2 år, Nicke Skellefteå (zon 5), Lemonne, B K, Torgestad - 8 år, MariaGävle, LP55, Åsa zon 3 - 2 år, Titusen, Vicon - 100 år, Mols, Madde86, Danielmork - 100 år! Man kan nog misstänka att det är en hel del fejkade födelsedagar idag. 3 stycken 2-åringar, 2 stycken 4-åringar, 1 som fyller 8 år och 2 stycken 100-åringar på samma dag verkar inte särskilt troligt!
Grattis på födelsedagen alla som fyller år idag - på riktigt!
Christina i Taxinge~
01-01-2009, 23:08
Jag fyller år på riktigt idag - tack för era " "GRATTIS"! Hmmmm..........  ......lite tråkigt att få sin födelsedag "solkad" av såna som inte vill visa sin ålder. Kan man inte bara låta bli att fylla i då??? Eller kanske tror man att vi andra tycker de är lustiga när de fyller 3 år.....typ.
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 01-01-2009, 23:08)  Jag fyller år på riktigt idag - tack för era " "GRATTIS"! Hmmmm..........  ......lite tråkigt att få sin födelsedag "solkad" av såna som inte vill visa sin ålder. Kan man inte bara låta bli att fylla i då??? Eller kanske tror man att vi andra tycker de är lustiga när de fyller 3 år.....typ. Precis .. just därför har jag slutat att gratta i tråden.
Myosotis
01-01-2009, 23:36
Grattis på riktigt då Christina!
CITAT (Monica M zon 4 @ 01-01-2009, 08:42)  ...//....Kathy - 2 år...//.... Hade inte en tanke på att infon skulle dyka upp här..... Nej, inte fyllde jag 2 år heller.
Whiskuchi
03-01-2009, 14:17
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 01-01-2009, 23:08)  Hmmmm..........  ......lite tråkigt att få sin födelsedag "solkad" av såna som inte vill visa sin ålder. Kan man inte bara låta bli att fylla i då??? Eller kanske tror man att vi andra tycker de är lustiga när de fyller 3 år.....typ. Jag hade gärna låtit det vara blankt där, men efter att en gång ha fyllt i mitt riktiga födelsedatum kan jag inte ändra tillbaka till blankt. Därför har jag en fejkad födelsedag (men jag försöker komma ihåg att ändra den så jag inte blir grattad)
Lady Hamilton
03-01-2009, 15:03
CITAT (Whiskuchi @ 03-01-2009, 14:17)  .....men efter att en gång ha fyllt i mitt riktiga födelsedatum kan jag inte ändra tillbaka till blankt...... Jo om du går in i profil information och klickar där det står när du har födelsedag. Scrolla uppåt i listan, överst i kolumnerna finns --, markera där så "vips" så har du ingen födelsedag (men du behöver markera både datum o månad o år) (lagt till att man måste gå in på sin profil för att göra ändringen)
CITAT (Lady Hamilton @ 03-01-2009, 15:03)  Jo om du går in i profil och klickar där det står när du har födelsedag. Scrolla uppåt i listan, överst i kolumnerna finns --, markera där så "vips" så har du ingen födelsedag (men du behöver markera både datum o månad) Jag försökte, men det gick inte att ändra... Det gamla datumet poppade tillbaka....
Whiskuchi
03-01-2009, 18:07
CITAT (Lady Hamilton @ 03-01-2009, 15:03)  Jo om du går in i profil och klickar där det står när du har födelsedag. Scrolla uppåt i listan, överst i kolumnerna finns --, markera där så "vips" så har du ingen födelsedag (men du behöver markera både datum o månad) Nej, det funkar inte, jag har försökt.
Christina i Taxinge~
03-01-2009, 18:21
Aqvakul
04-01-2009, 00:14
CITAT (Whiskuchi @ 03-01-2009, 18:07)  Nej, det funkar inte, jag har försökt. jodå, det gick hur lätt som helst (testade just).. men du måste ändra dag, månad och år och sen sen spara förändringen... CITAT (Christina i Taxinge~ @ 03-01-2009, 18:21)  om någon vill söka reda på din adress/telefon så är det en baggis med hjälp av förnamn plus födelsedatum...
Huggorm
04-01-2009, 00:19
Eller födelsedatum och ort för den delen
Aqvakul
04-01-2009, 00:21
CITAT (Huggorm @ 04-01-2009, 00:19)  Eller födelsedatum och ort för den delen ibland räcker det med gårdsnamnet t.ex.
Huggorm
04-01-2009, 00:28
Man skall inte tro att man är anonym på internet, det är löjligt lätt att spåra upp folk om man skulle vilja. Man får nog tänka VÄLDIGT noga med vad man skriver om man inte skall lämna tillräckliga ledtrådar efter sig
Aqvakul
04-01-2009, 00:39
CITAT (Huggorm @ 04-01-2009, 00:28)  Man skall inte tro att man är anonym på internet, det är löjligt lätt att spåra upp folk om man skulle vilja. Man får nog tänka VÄLDIGT noga med vad man skriver om man inte skall lämna tillräckliga ledtrådar efter sig Du har helt rätt! En viss anonymisering gör iaf att någon (t.ex. en ev. arbetsgivare) inte med en enda sökning kan få fram alla dumheter man producerat...
Christina i Taxinge~
04-01-2009, 10:16
Jahaja......nu har jag ju aldrig trott att jag är särskilt anonym ute på nätet ändå, så det spelar inte så stor roll för mig Men då förstår jag lite mer varför en del vill vara hemliga med den uppgiften. Kan man inte bara låta bli att fylla i nåt alls då.....här på Odla, menar jag? (Det är så länge sen jag registrerade mig här så jag minns inte sånt.)
Ibland vill man kanske inte lämna alla uppgifter som efterfrågas. Synd att fältet inte går att lämna blankt efter registrering.
Whiskuchi
04-01-2009, 10:40
CITAT (Aqvakul @ 04-01-2009, 00:14)  jodå, det gick hur lätt som helst (testade just).. men du måste ändra dag, månad och år och sen sen spara förändringen... *duuuuh* Du tror inte det var så jag gjorde? Låt mig upprepa - DET FUNKAR INTE.
Huggorm
04-01-2009, 11:32
CITAT (Whiskuchi @ 04-01-2009, 10:40)  *duuuuh* Du tror inte det var så jag gjorde? Låt mig upprepa - DET FUNKAR INTE. Jasså? Vad har jag för ålder just nu då?
Det går inte att spara till blankt när man satt dit ett datum. Tyvärr. örut gick det men just nu går det inte, har precis stestat. Och ja, tyck vad ni vill, det enda som stämmer på min födelsedata här på Odla är födelseåret.
DET GÅR VISST! Gick genom kontrollpanelen ändra profilinformation och då gick det!
Så det går att ändra till blankt, men inte den enkla vägen.
Christina i Taxinge~
04-01-2009, 11:38
Men vilken bra huggorm du är! Det funkar alltså! "Födelsedag okänd" - så borde väl alla 2-3-åringar kunna ha istället!? CITAT (Anma @ 04-01-2009, 11:35)  Det går inte att spara till blankt när man satt dit ett datum. Tyvärr. örut gick det men just nu går det inte, har precis stestat. Och ja, tyck vad ni vill, det enda som stämmer på min födelsedata här på Odla är födelseåret. Ööööö....? Det står ju "födelsedag okänd" på dig!?
CITAT (Anma @ 04-01-2009, 11:35)  Det går inte att spara till blankt när man satt dit ett datum. Tyvärr. örut gick det men just nu går det inte, har precis stestat. Och ja, tyck vad ni vill, det enda som stämmer på min födelsedata här på Odla är födelseåret.
DET GÅR VISST! Gick genom kontrollpanelen ändra profilinformation och då gick det!
Så det går att ändra till blankt, men inte den enkla vägen. Nu ramlade jag in här (brukar inte läsa föllsedagstrådarna) och fattar noll. Vad är den enkla vägen? Det finns väl bara en väg att ändra sin profilinfo? Genom kontrollpanelen och sen vidare...
Lady Hamilton
04-01-2009, 11:48
Näe Berit det var jag som lurade dem genom att skriva som jag skrev tidigare i tråden Men nu är det ändrat  förlåt mig................
CITAT (Lady Hamilton @ 04-01-2009, 11:48)  Näe Berit det var jag som lurade dem genom att skriva som jag skrev tidigare i tråden Men nu är det ändrat  förlåt mig................ Aha, ja då förstår jag.
CITAT (Berith @ 04-01-2009, 11:44)  Nu ramlade jag in här (brukar inte läsa föllsedagstrådarna) och fattar noll. Vad är den enkla vägen? Det finns väl bara en väg att ändra sin profilinfo? Genom kontrollpanelen och sen vidare... Du kan gå in i din profil som du går in i andras. Eller klicka på ditt namn eter "Inloggad som". Det menade jag med enkla vägen. Den vägen kan du ändra på din profil utan att gå genom kontrollpanelen. CITAT (Christina i Taxinge~ @ 04-01-2009, 11:38)  "Födelsedag okänd" - så borde väl alla 2-3-åringar kunna ha istället!? Ööööö....? Det står ju "födelsedag okänd" på dig!? Ja, och la till det efter att jag skrev det första när det inte gick...  Edit: man kan tro jag är full när man läser meningen över, men jag är bara sjuk... och orkarinte tänka hur jag ska formulera mig för att det ska bli begripligt...
Whiskuchi
04-01-2009, 12:43
CITAT (Anma @ 04-01-2009, 11:35)  DET GÅR VISST! Gick genom kontrollpanelen ändra profilinformation och då gick det!
Så det går att ändra till blankt, men inte den enkla vägen. Härligt, nu har jag också ändrat
CITAT (Anma @ 04-01-2009, 12:27)  Du kan gå in i din profil som du går in i andras. Eller klicka på ditt namn eter "Inloggad som". Det menade jag med enkla vägen. Den vägen kan du ändra på din profil utan att gå genom kontrollpanelen. Ok, missuppfattade och trodde att det gick att gå nån annan väg än genom profilen.
CITAT (Anma @ 04-01-2009, 11:35)  Det går inte att spara till blankt när man satt dit ett datum. Tyvärr. örut gick det men just nu går det inte, har precis stestat. Och ja, tyck vad ni vill, det enda som stämmer på min födelsedata här på Odla är födelseåret.
Så det går att ändra till blankt, men inte den enkla vägen. Det funkar! Tack Anma!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|