Full version: Protestlista
Boxer
www.djurensratt.se

Och för en FN-resolution om djurs rättigheter

www.djurensratt.se
Myosotis
Påskrivet. Fast jag undrar om jag inte redan hade skrivit på den om sälarna en gång.
Meriona
CITAT (Myosotis @ 01-01-2009, 18:31) *
Påskrivet. Fast jag undrar om jag inte redan hade skrivit på den om sälarna en gång.

Skrivit på såklart. Trots att jag gått ur djurens rätt till förmån för djurskyddet. coolgleam.gif
Gillan
Absolut påskrivet tummenupp.gif
zaaritha
Skrivit på, både mot säljakt o djursex!
Meriona
CITAT (zaaritha @ 01-01-2009, 22:21) *
Skrivit på, både mot säljakt o djursex!

Djursex missade jag, men fy fasen vad skamligt att det inte redan är förbjudet! ninja.gif
zaaritha
Ja--det är otroligt att ett civiliserat land låtit det vara tillåtet ända in på 2000-talet!
Alla dessa hästar som skadats..............
Meriona
Det HAR väl varit förbjudet förr om jag inte minns fel, men sen skulle det plötsligt falla under djurmisshandelsbegreppet. Och om en sjuk jävel får för sig att djuren tycker det är skönt så är det ju redan ett problem. Bara stena de asen, tycker jag.... devil.gif
evni
Påskrivet.
/Eva
Monaxe
Har skrivit under.
Boxer
tummenupp.gif
Heda
Men Herreguud!! Har de inga regler för säljakt??? Varför i hela friden ska de få klubba ihjäl dem?? Det borde verkligen vara förbjudet! Har dom ingen jaktetik där borta!?! Flå dom levande ranting.gif fy faan vilka djävlar!

Det där med djursex är en konstig historia. Tidelag (sex med djur) låg under samma paragraf som Homosexualitet, som ju också var förbjudet enligt lag. När homosexualitet blev lagligt, blev tidelag det också....man struntade alltså i att skapa en ny paragraf mot tidelag och tog bara bort den som fanns. Har jag hört, jag vet inte om det verkligen är alldeles sant...

//Heda
Nauti
Kattmat
KURT
Sverige är väl inte heller något föredöme, här har vi ju just åter tillåtit jakt med båge och pil (det förbjöds 1938!):

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2350445.svd
Heda
CITAT (KURT @ 21-01-2009, 06:22) *
Sverige är väl inte heller något föredöme, här har vi ju just åter tillåtit jakt med båge och pil (det förbjöds 1938!):

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2350445.svd

Ja, det där kan väl verkligen diskuteras! Men det finns många "kulvapen jägare" som står på pass utan att ha avfyrat ett enda skott på flera år, förutom när de skjuter in bössan före älgjakten! Obligatoriskt skjutprov på jaktbana en gång per år borde införas för att få behålla sin jaktlicens.

//Heda
Nauti
Kattmat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon