Full version: Vet någon.....?
susehn
[attachment=29094:IMG_1621.jpg]

Vet någon vad detta är för en ros? Köpte senaste vår två rötter på Lidl, London (mörk varmröd) och Twin Set (orange med gul mitt) och båda blommade rikligt med dessa vackra blommor, som mina döttrar väldigt passande döpte till "Jordgubbsglassrosor". Har någon fått liknande och artbestämt dem? Köpte också en Virgo (vit), men den visade sig med 99,9% säkerhet vara White Cover....

svennis
Hallo Susehn!
Nu leta jag upp en Glass Sorbe trodde det var den..

sorb.JPG

Saknar Christina i Taxinge till att hitta vilken Ros vi söker.
Får söka henne. Christina fyllde År igår
blomma.gif
susehn
Himmel Svennis, vilken läcker ros! Den ser ju ut som en målarros, men den är väl ingen Delbard, eller...? Jag har en Claude Monet, men den är ju ren blekfisen i jämförelse!!
[attachment=29103:IMG_1619.jpg] Men näää.... nån sorbetros är inte mina Lidlrötter, de har inga
strimmor, utan är helt läckert rosa inuti och helt "glassiga" på utsidan.
susehn
Hittade en bild till på "jordgubbsglassrosorna"..... flirting.gif

[attachment=29109:IMG_1574.jpg]
svennis
Fin SORBE!
Du är ju också duktig att leta ROSOR.
Inatt har vi inte haft så kallt men förra natten var här - 8 grader.

Får nog bära in lite fler krukor.

Kan du ändra bilden till standard blir jag glad a0a.gif

Klicka under nytt inlägg..
susehn
confused.gif Hå hå....!
Här har man varit jättelycklig över att ÄNTLIGEN lyckats få in nån rosenbild på forumet och så kommer det önskemål om STANDARD!?????! Hur gör jag då....? confused.gif
svennis
Hej Susehn!
Svennis som är bråkig, bekväm. :whistling

Gå in på Alternativ, leta upp 'standard' tryck , färdigt blomma.gif

Nu är det -9,8 grader kallt HÄR utan täckande snö..
susehn
OK! tummenupp.gif
Det låter ju enkelt tom för en lantis som jag! Följande fråga, vad blir det för förändring? Alltså, vad gör den där standard? confused.gif

I dag fick vi faktiskt lite snö, men bara ca 4 cm, inget att jubla över som rostäckningsmaterial direkt...., efter en kallare period är vi igen uppe på 0-strecket, våren närmar sig! naughty.gif
svennis
CITAT (susehn @ 06-01-2009, 18:52) *
OK! tummenupp.gif
Det låter ju enkelt tom för en lantis som jag! Följande fråga, vad blir det för förändring? Alltså, vad gör den där standard? confused.gif

I dag fick vi faktiskt lite snö, men bara ca 4 cm, inget att jubla över som rostäckningsmaterial direkt...., efter en kallare period är vi igen uppe på 0-strecket, våren närmar sig! naughty.gif

Om man inte vill logga in ser man inte din bild. Logga ut o kolla.

Mina Rosor i kruka har frusit fast, kan inte ta in dom.. blush.gif

krukor a.JPG

Ezereht
Men dom står så samlat kan du inte täcka dom då svennis? Med en pressening kanske?
svennis
[quote name='Ezereht' date='06-01-2009, 19:21' post='955275']
Men dom står så samlat kan du inte täcka dom då svennis? Med en pressening kanske?

Det får jag kanske göra,, smile.gif

Tack för tipset
Stiffe
Se upp med gnagare bara. Presenning är kanske inte idealt i det avseendet. Du har säkert, liksom jag, drällmassor av smågnagare.

/S

Ezereht
råttfällor! *muahahahah men det tänkte jag inte på.

Men alltså kom ni fram till vad det var för ros? Menade du att det skulle vara Sorbet Bouquet från 2001 eller Sorbet climber från Meilland 1993... eler kallade du den bara för sorbet Svennis?

susehn
giggle.gif Jaaahaaa! ÅÅåååkkeeeiiijjjj!! Jag fattade det där med standard till slut! Tack för infon!

Ja, det var en hel del burkar du har ute i det kalla, Svennis, men det utlovas ju varmare till dina trakter så månne det inte är OK med presenningen i åtminstone några dagar....? Eller är era sorkar lika glupska som mina harar?
Här slog plötsligt kölden till igen, -16 i kväll, men så säger prognosen att det blir töväder igen till helgen, stackars rosor vad de får vara med...

Jaa. jag undrar fortfarande om nån har en susning vad det är för ros eller om nån annan har fått en liknande glad överraskning från Lidl....?
yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon