Full version: gosekatter
inglan
Hej!
Och God Fortsättning på 2009!

Sitter och tittar på så många fina bilder och vill visa mina två raringar, vår Marwin försvann i somras så vi fick en ny kompis till Morris. De kommer så bra överens och busar lika bra ihop också! Zigge heter han.

Hälsningar Inglan

CIMG0028.JPG

CIMG0083.JPG
Meriona
Men jösses så gulligt! Säkert blev Morris jätteglad över sällskapet! yahoo.gif
inglan
Upptäckte nu att jag hade skrivit ett nytt inlägg, min tanke var att forstätta på tråden om blandraser. Men det var visst länge sedan jag skrev nu, hade glömt hur man gör...! blush.gif
Tänkte idag att jag skulle redigera och skriva 2009 efter rubriken gosekatter, men jag hittar inte hur man gör, nån som vet? Så kan det ju bli en ny tråd med många goa kattbilder kanske...

hälsningar Inglan
Rosmarin
åh så gulliga de är!!!! Det gör väl inget att du startat en ny tråd. Sådana här trådar kan man gott ha flera av.
Myosotis
rubriken går inte att ändra. Det gör väl inget! Dina katter är jättesöta. Morris är rätt lik min försvunne Kasper.
Pius
Såna snuttisar kram1.gif

Är den lille så lugn och gosig som han ser ut?

Jag skaffade en kompis till min Hopi men han är en förskräcklig odåga, älskar att reta sina kompisar till vanvett. crazy.gif Han ligger sällan så där sött utan vill bara bråka.

Mig väcker han om nätterna och vill snutta på halsen och det gör himlans ont. Han var ändå 13,5 veckor när vi hämtade honom.

Men han är förstås en ljuvlig liten ullboll ändå. tongue.gif

Sangiovese leker

Pius
mojan
Min "buse" börjar varje julmorgon med att anfalla en garntomte i granen. Snabbt tar han kål på tomten/musen. Vad han inte vet är att matte (ibland blush.gif ) är slugare än honom. Jag har A:bytt ut den gamla, fina garntomten som han anföll första dagen mot en jag är mindre rädd om, samt B: varje dag hänger jag upp den alltmer tilltufsade tomten för att han få gå på ny musjakt.
Man vill ju glädja sin katt. wub.gif
zaaritha
Fina foton!
Man ser ju hur den lille njuter av att få ligga hos den äldre!
Så gör våra katter också, fast alla är vuxna nu!
CillaM
Åhh, vilka sötnosar! wub.gif
Boxer
Mmmm! Jag vill krypa ner hos dom. wub.gif
Myosotis
CITAT (Pius @ 03-01-2009, 19:38) *

w00t.gif Vilken vacker katt!! Är det en raskatt?
Rosmarin
CITAT (mojan @ 03-01-2009, 19:50) *
Min "buse" börjar varje julmorgon med att anfalla en garntomte i granen. Snabbt tar han kål på tomten/musen. Vad han inte vet är att matte (ibland blush.gif ) är slugare än honom. Jag har A:bytt ut den gamla, fina garntomten som han anföll första dagen mot en jag är mindre rädd om, samt B: varje dag hänger jag upp den alltmer tilltufsade tomten för att han få gå på ny musjakt.
Man vill ju glädja sin katt. wub.gif

Ha-ha!!! Det låter precis som min katt det!
Motti
Din Morris är är väldigt lik min 7 årige kastrat Helge ,fast Helge är hälften skogis hälften huskatt och långhårig med vitt bröst och vita tassar,men i huvudet är de väldigt lika.Helge är en gentleman så han rör aldrig något julpynt och är heller aldrig på bänkar och bord alltså en mycket väluppfostrad katt tummenupp.gif Sällan i fönstren heller faktiskt.Sen vi flyttade ut på landet har han blivit ung på nytt och vill nu bara vara ute hela dagarna nästan,innan vi flyttade ut så var han en soffpotatis som låg inne och sov i ett fönster nästan hela dagarna,där ser man vad lite lantluft kan göra med en medelålders katt :)Som sakt är han sju år och vi hoppas att han rår om oss länge till rolleyes.gif Han sitter just nu och vräker i sig Kattonfisk efter att varit ute hela dagen nästan.
motti
Pius
CITAT (Myosotis @ 04-01-2009, 10:15) *
w00t.gif Vilken vacker katt!! Är det en raskatt?

Tackar! Jo det är en main coon hane som är 18 veckor och 2,8 kg, snart 19 veckor. Färgen är rödsilvertigré.

Nån busigare kattunge har jag aldrig haft. Han är på allting, äter allting, så jag får passa honom hela tiden.

Tidigt på morgnarna väcker han mig och ska snutta och trampa med vassa klor, trots att han var 13,5 veckor när vi hämtade honom, så han var inte för liten. Jag hoppas att det ska gå över innan han blir tyngre, pust. giggle.gif

Pius
flinga100
Oj vilka sötisar! Alla tre. wub.gif
Myosotis
CITAT (Pius @ 04-01-2009, 20:06) *
rödsilvertigré.

så läcker färg!!
evni
Meeen oj vad söta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon