Full version: Eden Rose
Aila
Såg bilden av denna ros på Odlas första sida.

Blev förälskad i den och fick habegär, var kan man få tag i den ? Stämmer det, att fotot taget av Elisabeth S. ?

Tack för hjälpen!
Katrina
Om du vill handla via Internet, så finns Meillands "Eden Rose" att köpa hos
Rosenposten

78 danska kronor (blir ca 94 svenska kronor).
Jag har mycket goda erfarenheter av att handla hos dem rolleyes.gif

Dessvärre ...hmm, blir man lite ha-galen av att titta på alla deras rosor, så det brukar kunna bli en mycket större beställning än man tänkt från början! biggrin.gif

Annars tror jag nog att du kan be din "vanliga" handelsträdgård ta hem den till våren.
Aila
Tack Tack Katrina!

Underbart,då är det bara att vänta till våren.

Jaha,det är så sant som du säger... det blir alltid mer av allt, när det gäller trädgårdsväxter. Förr i tiden stoppade min man man mig, när det började gå för långt biggrin.gif Men nu är han ovan där,så nu finns det ingen spärr!!!!! Hohhoijajaa!!!! Försöker lära mig diciplin,men ack så svårt, när det gäller växter.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hej Aila,

läste först nu ditt inlägg ang. Eden rose.

Jag älskar min EdenRose ( jag är Elisabeth S.) den är ju bara så vackert. Och så blommar den hela sommaren med stora klasar.

Första året efter planteringen orkade den inte bära upp alla dessa vackra blommor utan "nickade" lite men nu är det bättre.
Bara att rekommendera.

Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon