evni
Hej !

Jag upptäkte nu att jag har fått ohyra (bladlöss) på mina penséer. Dom är ju pyttesmå. Kanske det är därför dom inte växer som jag vill att dom ska växa.
Törs jag spraya med Provado Plus tror ni eller är dom för små för det ? Vad kan jag annars göra för att bli av med bladlössen ?

Tacksam för svar.
/Eva
Lady Hamilton
Näe evni jag tror att provado plus är för starkt. Men har du Provado pinnar hemma? I så fall kan du krossa en sådan och lösa upp i vatten. Vattna varje planta med en liten mängd av lösningen varje dag tills "ohyran" inte syns mera. Och samtidigt försöker du nypa ihjäl så många löss du kommer åt varje gång du ser dem devil.gif
Maggan H
Detta problemet fick jag också då jag sommarsådde penseér som fick övervintra som småplantor. På våren krälade det av de jädrans bladlössen, de hade också övervintrat i jorden!
evni
Ja Lady Hamilton jag har provadopinnar hemma. Ska jag lösa upp en pinne till 2 L vatten ? eller ? Tack.

/Eva
Lady Hamilton
Näe lös upp i bara några dl vatten ca 4-5 kanske. Och ge i stället små doser tummenupp.gif
evni
Ok det ska jag göra biggrin.gif
/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon