Full version: Frön
djur7
Hej!
Nu har jag beställt fröer från Impecta bl a: australienska växter, tigerkäft, banan, tebuske, quadrangulans, kaktusar. skall bli jätte kul att få så mera...
Men jag undrar hur skall jag få rum med allt... Hur görni när ni sår vart sätter ni allt? hur får ni rum?

Irene_L
Här kommer jag ha mina sådder sen när jag har sått dom. Det är lysrör under hyllplanen.

evni
Jag har en bod där jag har växter som övervintrar. Mest pelargoner och några citrusar men där är så fullt att jag knappt kommer in själv så det får bli vardagsrummet. Inte särskilt snyggt men vad gör man ?
/Eva
djur7
CITAT (Irene_L @ 04-01-2009, 23:14) *
Här kommer jag ha mina sådder sen när jag har sått dom. Det är lysrör under hyllplanen.

Aha, Har du värme under till också? Har du vanliga lysrör eller speciellla för växter. Det där var en bra ideé den tål att funderas på...
Irene_L
Nej jag har ingen värme undertill. Om fröna behöver varmt för att gro ställer jag dom på toalettens golvvärme tills dom grott. Sen får dom komma under lysrören.
Jag har vanliga lysrör....dom som är längst är köpta på Clas Ohlssons för några år sen.
djur7
CITAT (Irene_L @ 05-01-2009, 10:54) *
Nej jag har ingen värme undertill. Om fröna behöver varmt för att gro ställer jag dom på toalettens golvvärme tills dom grott. Sen får dom komma under lysrören.
Jag har vanliga lysrör....dom som är längst är köpta på Clas Ohlssons för några år sen.

Behöver man ej ha ljust från början på dem om det står så på odlingsanvisningarna? utan man sätter det först när de grott? (jag kan inte så mycket om detta ännu, jag håller på att lära mig:-))
Irene_L
Jo dom som är ljusgroende behöver gro ljust...då har man inte någon jord över heller. Det är väldigt olika beroende på frön, en del är mörkergroende och dom lägger man jord över. Men om det står på odlinganvisningarna att dom är ljusgroende då ska dom ha ljus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon