Full version: kallt ute - 19 grader
evni
Tjaba !
Vill era katter gå ut när det är riktigt kallt ute ? I dag -19 grader.
Mina/våra (4 st.) vill inte gå ut. Det värsta är att dom lever "rullan" inne. Katterna är 10, 9, 5 och så en liten på 7 mån. Det är den lille som far omkring som en raket och får i gång dom andra katterna. Upp i granen, hänger i gardinerna m.m. Han riktigt letar hela tiden efter något att busa med. Nu hittade han en pytteliten sak en kula av något slag. Skitkul. naughty.gif Dom är för söta.
/Eva
Solstorm
-19 har vi ju inte haft än i år men -13 i alla fall. Jag får agera svängdörr mer än vanligt. De VILL ju så gärna gå ut men är bara ute en kort kort stund varje gång. Igår var här inte fullt så kallt. Varje gång jag gick till dörren och släppte in en eller två katter så var det någon annan som slank ut. När den ville in efter en kort stund så var det någon annan som passade på att gå ut. (Jag har fem katter) .
evni
Vi har kattlucka. Det är jättebra. Bara en enda gång har grannens katt kommit in men stack ut lika fort igen. En nackdel förstås är ju att vi kan inte stoppa dom från att komma in med byten. Möss, brunråttor, fåglar, guldfiskar, ödlor, ormar ( jo det är sant) fy valinge, ekorrar.
Dom vill ju sååå gärna visa hur duktiga dom är.
/Eva
Sussie F-Flower
CITAT (evni @ 05-01-2009, 11:27) *
Vi har kattlucka. Det är jättebra. Bara en enda gång har grannens katt kommit in men stack ut lika fort igen. En nackdel förstås är ju att vi kan inte stoppa dom från att komma in med byten. Möss, brunråttor, fåglar, guldfiskar, ödlor, ormar ( jo det är sant) fy valinge, ekorrar.
Dom vill ju sååå gärna visa hur duktiga dom är.
/Eva

Haha, Tack och lov att jag inte har katt! laugh.gif
Anic
Vill och vile, den äldsta vill väldigt gärna vara ute, helst vill hon ha en svängdörr så hon kan springa fram och tillbaka. Fast när det är så här kallt släpper jag inte ut henne under natten, men på dagen är hon ute, och hon har en låda på altanenen mot husväggen med dyna, fast jag skulle vilja isolera den så den höll värmen bättre.
skogstroll
vi har en lucka men det blir sånt himla spring hela tiden fram och tillbaka + att det bir kallt - så luckan är stängd. Sen får man in lite fripassagerare ibland också; möss, fåglar mm godis... hon går ut en kortis då och då men är inne för det mesta
freya
Min katt är ute hela natten ibland fast det är kallt. Det är bara när det går unde -16 som han inte vill ut.
flinga100
Våra katter vill jättegärna gå ut och sedan in direkt. De verkar glömma bort hur kallt det är så fort de tagit sig in, för efter fem minuter vill de ut igen... giggle.gif Det är ett himla spring.
Monarda
Samma sak här. Bassen ränner ut och in och kattluckan som verkligen inte är gjord för våra breddgrader är helt nerisad.

P3220044a.jpg

evni
Ja dom springer ut och in och kattluckan vi har har några år på nacken så den är lite sliten. Den går inte riktigt igen. Står lite på glänt så man får peta till den (när man är hemma). Dom blir lite rastlösa, kan inte bestämma sig för om dom ska vá ute eller inne. Men i dag har vi 8 minus och då går dom ut. En stund i alla fall.
Jag har försökt att lägga in bilder på mina katter men jag vet inte vad jag gör för fel det funkar inte.

/Eva
Motti
Helge här går gärna ut fast vi har inte haft så kallt men uppåt en 14 grader har vi haft och så bor vi ju vid sjön så det kan vara ganska blåsigt,han är hälften skogis och de tål kyla bra med den superpälsen !men han kommer hem tidigare nu på kvällarna.Där vi bodde innan i ett villakvater var han en riktig soffpotatis men här gillar han att vara ute och det är ju bättre för en kastrat att vara ute och röra på sig än att ligga inne orörlig hela dagarna.Skulle han frysa så vet jag att han kommer hem till värmen.
Motti
embees
CITAT (evni @ 05-01-2009, 11:14) *
Tjaba !
Vill era katter gå ut när det är riktigt kallt ute ? I dag -19 grader.
Mina/våra (4 st.) vill inte gå ut. Det värsta är att dom lever "rullan" inne. Katterna är 10, 9, 5 och så en liten på 7 mån. Det är den lille som far omkring som en raket och får i gång dom andra katterna. Upp i granen, hänger i gardinerna m.m. Han riktigt letar hela tiden efter något att busa med. Nu hittade han en pytteliten sak en kula av något slag. Skitkul. naughty.gif Dom är för söta.
/Eva

Jamen såklart! Han är väl inte tonåring för ingenting...... a0a.gif

Våra katter gillar inte att gå ut alls när det är minusgrader. Korta ryck bara och de kan ändå gå ut så mycket de vill genom sin kattlucka.
snobbenkatt
[attachment=29358:Bild003__512x640_.jpg][attachment=29358:Bild003__512x640_.jpg]
[attachment=29358:Bild003__512x640_.jpg]haha det är nästan samma här, dom kan gå ute en liten stund, för att vädra si, sen kommer dom in igen, alla fyra två gårdirekt på lådan, fröstår det är för kallt ute att sätta ner baken, min aär drygt 10, 8, 7 och så en hittekatt på nu 2 år och dom far runt och river ner en del, men vadå är det för kallt att vara ute så klart att dom får vara inne

CITAT (snobbenkatt @ 09-01-2009, 18:50) *
[attachment=29358:Bild003__512x640_.jpg][attachment=29358:Bild003__512x640_.jpg]
[attachment=29358:Bild003__512x640_.jpg]haha det är nästan samma här, dom kan gå ute en liten stund, för att vädra si, sen kommer dom in igen, alla fyra två gårdirekt på lådan, fröstår det är för kallt ute att sätta ner baken, min aär drygt 10, 8, 7 och så en hittekatt på nu 2 år och dom far runt och river ner en del, men vadå är det för kallt att vara ute så klart att dom får vara inne
zaaritha
Våra kutar ut o in i kattluckan!
Men; är det kallt ute --så använder de kattlådorna på VC. sick.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon