Sussie F-Flower
Fick i min brevåda alldeles nyss:

Förlåt, jag gjorde lite fel.... Alla mina personliga mail kom med... slap.gif

Här får ni länken istället till Blomsterlandet!

http://www.blomsterlandet.se/711.aspx
Monarda
Jag kan bara rekomendera alla som gillar orkidéer att besöka denna utställning. Själv hade jag möjligheten i höstas och det fanns så många orkidéer som man annars aldrig ser i handeln och dessutom fick man många goda råd av riktiga experter. 000.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Monarda @ 05-01-2009, 22:14) *
Jag kan bara rekomendera alla som gillar orkidéer att besöka denna utställning. Själv hade jag möjligheten i höstas och det fanns så många orkidéer som man annars aldrig ser i handeln och dessutom fick man många goda råd av riktiga experter. 000.gif

Ja, visst var det väl bra!? Helt suveränt tyckte jag att det var... tummenupp.gif
Jag var där i fyra omgångar tror jag, för snart ett år sedan, varav den ena var på kvällen när det var föreläsning.
Var du också och lyssnade på någon föreläsning Monarda?
(visst ser det väl ut som din fina mandarin, på bilden som blomsterlandet har??? smile.gif )
Monarda
Tyvärr kom jag aldrig iväg på någon föreläsning men jag hoppas få chansen igen. Jag vet inte vad det är för orkidé som är med på bilden, ser inte riktigt ut som min mandarin men tjusig är den. 000.gif
Alpiner i Halmstad
Jag skulle nog söka mig till någon av Svenska Orkidesällskapets kretsar för att få sakkunnig information. Jag vill knappast kalla det utställningar.
Jag har just börjat lägga in lite arter från växter som vi odlat i vårt uterum. http://www.alpiner.se/Orkideer.html
M.v.h. Bernt
Sussie F-Flower
Alpiner:

Jag tolkar dina två första meningar som nedlåtande, för A.Kastberg.
Undrar bara om det är så du menar?
blomkronan
Tack Sussie för tipset tummenupp.gif Anmäld... smile.gif
Nu har jag turen att bo bredvid "tulpanens hus" Dom har inte bara tulpaner som specialitet... utan orkidéer... dom har byggt upp i ett stort växthus ihop med Orkidesällskapet en odling som är OTROLIG... dit ska jag oxå anmäla mig till en visning/föreläsning i vår... smile.gif
Sussie F-Flower
Det var så lite, Mari.

Oj! -Vilken lyx...! bravo.gif -Nära Dig...!!!
Jojo, Dom visste vart dom skulle bygga någonstans så att dom får bra försäljnjng då.... rotfl.gif
Kanska jag skulle ta och följa med...? giggle.gif
blomkronan
CITAT (Sussie F-Flower @ 06-01-2009, 22:26) *
Det var så lite, Mari.

Oj! -Vilken lyx...! bravo.gif -Nära Dig...!!!
Jojo, Dom visste vart dom skulle bygga någonstans så att dom får bra försäljnjng då.... rotfl.gif
Kanska jag skulle ta och följa med...? giggle.gif

Självklart... du är välkommen smile.gif kompiskram.gif
Monarda
[quote name='Alpiner i Halmstad' date='06-01-2009, 20:53' post='955337']
Jag skulle nog söka mig till någon av Svenska Orkidesällskapets kretsar för att få sakkunnig information. Jag vill knappast kalla det utställningar.

confused.gif Jag fick då väldigt sakkunnig information av Margit Kastberg om dom orkidéer som jag inhandlade och även hjälp med omplantering. Dessutom deltog, om jag inte missminner mig, medlemmar från Bergslagens orkidésällskap. Knappast heller några amatörer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon