Full version: Windows media player
TEZZ
När jag sätter in en Cd-skiva i Cd-spelaren börjar Windows Media Player automatiskt rippa skivan och sedan läggs låtarna både i mediabiblioteket och i min musik. Jag har markerat alternativet "endast om fliken Rippa är öppen" och det är den aldrig. Jag vill själv bestämma om jag vil rippa eller ej men lyckas ej.
Hoppas någon kan ge mig tips. Jag har Vista Home.
Ramred
Ändra annars till "aldrig". Precis under ordet rippa på fliken så har du en liten nedåt-pil. Klicka på pilen, gå ner till "rippa när en cd sätts in" (eller vad det nu står exakt) och välj sedan aldrig. Om du vill rippa en cd sen så är det bara att klicka på rippa-fliken, och då får du att du ska mata in skivan.

Hoppas detta kan lösa problemet för dig.
KURT
Går det inte bara att avinstallera det där hopplösa programmet annars?
TEZZ
CITAT (Ramred @ 06-01-2009, 17:29) *
Ändra annars till "aldrig". Precis under ordet rippa på fliken så har du en liten nedåt-pil. Klicka på pilen, gå ner till "rippa när en cd sätts in" (eller vad det nu står exakt) och välj sedan aldrig. Om du vill rippa en cd sen så är det bara att klicka på rippa-fliken, och då får du att du ska mata in skivan.

Hoppas detta kan lösa problemet för dig.

Nej, tyvärr hjälper det inte att markera "Aldrig" som du föreslår. Skivan rippas ändå. Jag tror att jag får fnatt....!

CITAT (KURT @ 06-01-2009, 17:39) *
Går det inte bara att avinstallera det där hopplösa programmet annars?

Hur gör jag om jag avinstallerar Windows media player när jag någon gång vill rippa en cd? Jag håller med om att det är ett hopplösta program men jag vill ju kunna spela upp musik på datorn och även kunna rippa ljudböker för att sedan lyssna på Mp3 spelare. Finns det något bätre program?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon