Full version: Ojordad timer
Lars-Olof Arvids
Finns här någon som VET (inte bara tar för givet) var man kan få tag på en ojordad timer i södra Bohuslän eller Göteborg? I Stenungsund tycks detta vara lika omöjligt som att hitta jordnötter för fåglar. Elaffären, CoopForum, IcaKvantum och Willys har bara jordade timrar. Att alltid vara hemma och tända och släcka mina akvariebelysningar manuellt är inte något realistiskt alternativ.

Olle
Red Top
Jag hittade den här firman på nätet. Askim ligger väl i Gbg-trakten. De har den här timern:
Etech Mek. Timer. ojordad OND255A
Art nr: 20018
Mekanisk timer med 96 möjliga till- och frånslag per dygn. Kortaste inkopplingstid 15 min. För inomhusbruk. Ojordad.

Om de bara säljer till återförsäljare, kan du ju alltid be elaffären ta hem.

Det skadar ju inte att ringa. Ojordade är ju inte så lätt att få tag på.

Ondico AB, Datavägen 14A, 436 32 Askim, Tel : 031 260021 .
KURT
Varför kan du inte bara skruva på en jordad kontakt på den ojordade ledningen från akvariebelysningen, det borde vara mycket enklare?
Red Top
Enklare kanske, men inte särskilt lämpligt, om någon annan tror att det är en jordad ledning!
bear
Har själv köpt ojordade mekaniska timer på JULA Sisjön efter lite letande i hyllorna då de flesta är jordade......

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

Obs Kan välja jordad eller ojordad bredvid köpknappen. Just nu försenad leverans men det kommer väl in så småningom......
Lars-Olof Arvids
Tack för era tips! Jag får väl ringa till Askim eller Sisjön och kolla. Jag hittar ingenstans på Julas hemsida där man kan välja om man vill ha en jordad eller ojordad timer, varken före eller efter att jag har klickat på köpknappen.

Olle
Huggorm
Elfa har, artikelnummer 37-000-93 för 75kr. Har för mig att elfa också ligger i Sisjön
KURT
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 07-01-2009, 14:39) *
Tack för era tips! Jag får väl ringa till Askim eller Sisjön och kolla. Jag hittar ingenstans på Julas hemsida där man kan välja om man vill ha en jordad eller ojordad timer, varken före eller efter att jag har klickat på köpknappen.

Olle

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp...mID%40EQ=406050

Dock som sagt tillfälligt slut
Huggorm
CITAT (KURT @ 07-01-2009, 14:05) *

Den såg inte direkt ojordad ut
KURT
CITAT (Huggorm @ 07-01-2009, 15:27) *

Nej, men man kan som sagt välja mellan jordad eller ojordad:

bear
CITAT (Huggorm @ 07-01-2009, 14:27) *

Därför är det så himla bra att man kan välja ojordad fast den inte är med på bilden, är ju dessutom ganska snarlik.....
Elisabeth-Västkustkolonisten
Olle vi var idag i Bäckebol och jag tittade hos Claes Ohlsson ( hur man den nu stavar, men gubbarnas dagis ) och där fanns det ojordade timer.

Och där kan du också beställa via internet

Elisabeth
KURT
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-01-2009, 18:05) *
Olle vi var idag i Bäckebol och jag tittade hos Claes Ohlsson ( hur man den nu stavar, men gubbarnas dagis ) och där fanns det ojordade timer.

Och där kan du också beställa via internet

Elisabeth

Fast de kallar dem tydligen för "kopplinsgsur". Artikelnummer:

32-3409 resp. 36-2900
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (KURT @ 07-01-2009, 18:07) *
Fast de kallar dem tydligen för "kopplinsgsur". Artikelnummer:

32-3409 resp. 36-2900

Javisst dom kallar det för kopplingsur men det var timrar
embees
Kjell & Company har följande ojordade timer för 39:-

El-produkter / Starkström / Timers / 50148

Klockströmbrytare ojordad

En lågprisdygnstimer. Enkel att koppla in och använda.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon