Vippan
En slalomåkare i Vail,Colorado gled genom liftsätet och blev hängande upp och ner,både byxor och kalsonger fastnade och gled av yahoo.gif stackarn kan inte låta bli att skratt....

Vippan
Nej det måste ha varit otroligt pinsam situation...
Aqvakul
han väljer nog någon annanstans att åka skidor nästa gång... flirting.gif
Sussie F-Flower
Men stackars karl!!!! ( rotfl.gif )

Vilken tur att han är upp och ner i alla fall, för då är det väl inte lika lätt att känna igen honom när han är "rättvänd"... giggle.gif
Caesar
hoppas han inte förfrös tredje benet rotfl.gif
Vippan
Han klarade sig utan skador och med alla benen i behåll.

Aqvakul
CITAT (Vippan @ 07-01-2009, 21:27) *
Han klarade sig utan skador och med alla benen i behåll.

även utan psykiska skador... det betvivlar jag... naughty.gif
aanderss
hehe
Vippan
CITAT (Aqvakul @ 07-01-2009, 21:45) *
även utan psykiska skador... det betvivlar jag... naughty.gif

Några traumatiska flashbacks kanske han kommer att återuppleva.
Aqvakul
CITAT (Vippan @ 07-01-2009, 21:49) *
Några traumatiska flashbacks kanske han kommer att återuppleva.

om det intye var ett "försäljningstrick"... naughty.gif
Vippan
CITAT (Aqvakul @ 07-01-2009, 21:56) *
om det intye var ett "försäljningstrick"... naughty.gif

Alla trix är bra utom dom dåliga wink.gif
Boxer
giggle.gif Stackaren hängde i 15 minuter!!! Och stackars unge som sitter kvar i liften (om det nu är "tokpelles" barn) crying.gif
Anma
Jag fattar inte varför man väljer att skriva om detta (i tidningarna).
Ungefär som när jag blev överfallen och en DN kolumnist fick det till ett skämt i sin artikel för att jag råkade rädda mig med en överfallsspray som färgade äcklet röd. Ungefär samma nivå på detta. Hur roande kan det vara att hänga där naken och livrädd för att falla ner??

P.S DN skribenten fick sig en rejäl utskällning den gången av mig.
Huggorm
Det är ju risk för att han har ont i benet efter att ha hängt och dinglat i det i femton minuter också
Farbror Blå
Jag måste få hålla med tjejen i kassan (som jag köpte kvällsblaskan av. OBS för att få TV-bilagan):

-Var det inte pinsamt för den stackarn ändå utan att TIDNINGARNA skulle VISA BILDEN?
Red Top
CITAT (Anma @ 08-01-2009, 00:17) *

Det råder "saure Gurkenzeit", som man säger eller sa i Tyskland. Nyhetstorka på svenska, men jag tycker det tyska uttrycket är bättre. Nyhetstorkan märks i alla medier, inte bara tidningarna.

Jag hoppas oxå att han inte förfrös sig, men måste tillstå att jag skrattade rått när jag såg bilden. rotfl.gif
Biggan_
Stackars man! Vad nesligt att hängas ut i världspressen så där! no.gif
Chamomille
Ja, jag skulle inte vilja hänga naken uppochned i en lift i en tidning. Stackars människa. Och 15 minuter! Det är länge det. Han kunde ju ha dött.

Fast om jag ska vara ärlig så såg det rätt så roligt ut sleep.gif
Tobb
Dock är det ju så att saker... blir mindre när det är kallt whist.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Tobb @ 08-01-2009, 21:19) *

rotfl.gif Det gör ju inte saken bättre!
Vippan

rotfl.gif
Chamomille
Sockerbit och pinsett...
Annika_59
CITAT (Anma @ 08-01-2009, 00:17) *
Ungefär som när jag blev överfallen och en DN kolumnist fick det till ett skämt i sin artikel för att jag råkade rädda mig med en överfallsspray som färgade äcklet röd. Ungefär samma nivå på detta. Hur roande kan det vara att hänga där naken och livrädd för att falla ner??

P.S DN skribenten fick sig en rejäl utskällning den gången av mig.

Som du själv har som citat:
"Vi ser inte saker som de är. Vi ser saker som vi är."
Vi får väl hoppas att han kan ta det med lite humor så där lite i efterhand vilket kan vara svårt att göra i ditt fall och med det du varit med om. Kanske han bara är själaglad över att han fick hänga kvar, naken eller inte. Jag tycker pressen dagligen fylls av att människor förnedras och skändas av långt värre saker än detta.
Tobb
CITAT (Chamomille @ 08-01-2009, 21:22) *
Sockerbit och pinsett...

"komsi komsi" - Mannen som håller i sockerbiten... sweatingbullets.gif
Gossen Ruda
Tycker det låter lite skumt faktiskt, hur bär man sig åt för att ramla igenom liftstolen och samtidigt bli av med byxorna?????
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 08-01-2009, 21:43) *
Tycker det låter lite skumt faktiskt, hur bär man sig åt för att ramla igenom liftstolen och samtidigt bli av med byxorna?????

Det undrar fasiken jag också. Hur kan man tappa brallorna???
Biggan_

Du får prova! naughty.gif
Vippan

Lika skickligt som dom som kan blinka bromsa svänga samtidigt när dom kommer till ett vägkors.
embees
CITAT (Vippan @ 08-01-2009, 21:46) *
Lika skickligt som dom som kan blinka bromsa svänga samtidigt när dom kommer till ett vägkors.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

vilken tur att de flesta kan det....... annars hade vi alla stått i korsningen och inte kommit längre.... slap.gif
Berith

Det var väl så att stolen var trasig och han ramlade igenom/bakåt och fastnade med pjäxan? Vilken tur att det inte var lillkillen! Han hade nog varit så liten så han ramlat igenom och slagit ihjäl sej långt där nere. Dom fick väl loss dom när dom kunnat ta liften till ett ställe som var bara några meter från marken?

Undrar hur många världen runt som skrattat om han efter att ha hängt där en kvart så att alla som ville kunde ta kort, ramlat ner och slagit ihjäl sej?
Chamomille

Ja, speciellt hjärnan....
Gossen Ruda
Om det nu var så att stolen var trasig så kommer han nog att kunna skratta hela vägen till banken. Det blir säkert ett saftigt miljonskadestånd som plåster på snoppen eftersom det hände i USA, skadeståndsadvokaternas paradis.
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2009, 07:55) *
Om det nu var så att stolen var trasig så kommer han nog att kunna skratta hela vägen till banken. Det blir säkert ett saftigt miljonskadestånd som plåster på snoppen eftersom det hände i USA, skadeståndsadvokaternas paradis.

rotfl.gif
Berith
Jag hänger inte med här.... Exakt vad är det som är roligt?
Gillan
CITAT (Berith @ 09-01-2009, 06:19) *
Undrar hur många världen runt som skrattat om han efter att ha hängt där en kvart så att alla som ville kunde ta kort, ramlat ner och slagit ihjäl sej?

Den tanken har slagit mig med.............

CITAT (Berith @ 09-01-2009, 08:07) *
Jag hänger inte med här.... Exakt vad är det som är roligt?

Inte vet jag Berith, men kanske är det så att vi börjar bli för gamla för att förstå crying.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 09-01-2009, 08:30) *
Inte vet jag Berith, men kanske är det så att vi börjar bli för gamla för att förstå crying.gif

Ja så kan det ju vara. Fast jag kan inte påminna mej att jag skrattat åt nakna snoppar nångång...? g.gif

Jooo!! giggle.gif En gång när dottern var liten (hon kunde nog vara 6-7 år kanske?) var vi på karneval, och bland deltagarna fanns ett gäng killar i kilt. Dom dansade på ett lastbilsflak så kiltarna svängde. Plötsligt fick man se att ena killen var grönmålad och faktiskt naken under! och dottern utbrister "äsch, det var väl inget att se, den var ju alldeles grön..."
Gillan
CITAT (Berith @ 09-01-2009, 08:46) *
Ja så kan det ju vara. Fast jag kan inte påminna mej att jag skrattat åt nakna snoppar nångång...? g.gif

Jooo!! giggle.gif En gång när dottern var liten (hon kunde nog vara 6-7 år kanske?) var vi på karneval, och bland deltagarna fanns ett gäng killar i kilt. Dom dansade på ett lastbilsflak så kiltarna svängde. Plötsligt fick man se att ena killen var grönmålad och faktiskt naken under! och dottern utbrister "äsch, det var väl inget att se, den var ju alldeles grön..."

rotfl.gif rotfl.gif , den var ju rolig
KURT
Nu har fotografen stängts av från sitt jobb, och han förlorar förmodligen sitt jobb:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4147022.ab
Red Top
Och Aftonbladet är ju en väldigt tillförlitlig källa?? unsure.gif rolleyes.gif confused.gif
Chamomille
CITAT (Red Top @ 09-01-2009, 21:53) *
Och Aftonbladet är ju en väldigt tillförlitlig källa?? unsure.gif rolleyes.gif confused.gif

Eller hur. giggle.gif Dessutom visar dom bilden igen....
KURT
CITAT (Red Top @ 09-01-2009, 22:53) *

De hittar ju inte på nyheter:

http://www.denverpost.com/breakingnews/ci_11398025
http://cbs4denver.com/local/odom.vail.naked.2.904544.html
http://www.knx1070.com/Photographer-Suspen...ess-Ski/3608574
Anma
CITAT (Annika_59 @ 08-01-2009, 21:27) *
Som du själv har som citat:
"Vi ser inte saker som de är. Vi ser saker som vi är."
Vi får väl hoppas att han kan ta det med lite humor så där lite i efterhand vilket kan vara svårt att göra i ditt fall och med det du varit med om. Kanske han bara är själaglad över att han fick hänga kvar, naken eller inte. Jag tycker pressen dagligen fylls av att människor förnedras och skändas av långt värre saker än detta.

Ja, det är ju utifrån min erfarenhet som jag inte ser det roliga i att förnedras och skrattas åt i pressen. Kanske denna killen tänker annorlunda. Men precis som Berith säger, tänk om han trillat ner och slagit ihjäl sig, hur roligt hade det varit?
Aqvakul
Hade jag varit där försedd med en kamera så visst hade jag fotat... är man "fotograf" så är man....
Rosmarin
Jag undrar framför allt HUR någonting sådant här KAN hända?
En man som ramlar ur liftstolen på hög höjd?
Med eller utan kläder så är detta ju hemskt.
Var det brister i säkerhetssystemet eller hur gick det hela egentligen till?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon