|
Trasiga jeans är helt rätt igen.Bara att inse att jag kommer att vara väldigt otrendig i vår. Kommer ni att trippa omkring i vårsolen med trasiga jeans? Överdelen var riktigt fräck på den här bilden.
Näpp! Inget trippande i svindyra trasiga märkesjeans här heller. Har aldrig förstått hur någon kan tycka att trasigt är "snyggt"... ...och det här har inte med trasiga kläder att göra men det gör mig lika förundrad: Varför ser modellerna på catwalken så fruktansvärt sura ut för det mesta och varför klampar de fram som hästar... snyggt är det inte i alla fall.... Tycker att ska man visa upp snygga och dyra kläder som man vill ha kunder till så borde man väl tjäna på att modellerna såg glada ut och gick "som folk"...
Har du aldrig hört uttrycket pissmärrar Jag har alltid älskat hasa runt i mina slitna jeans, men begränsat mig till att göra det hemma sedan det sist var på modet. Köpa slitna jeans skulle jag aldrig få för mig. När jag flyttade sist slängde jag mina sletna jeans med en suck, trode aldrig jag skulle kunna visa mig offentligt i dem igen.
"Pissmärrar"!  - det ordet var nytt för mig...
Men trasiga jeans har mig veterligen aldrig varit ute.
Huggorm
09-01-2009, 14:35
Egentligen skulle man spara alla gamla jeans man sliter ut genom åren, dom kanske går att sälja dyrt på tradera
ingrids
09-01-2009, 14:39
Problemet med egenslitna jeans är att i alla fall mina aldrig går sönder på de "hippa" ställena, så jag lär inte kunna kränga dem på tradera ...
Jag har sparat flera gamla jeans som är har "avgudat sönder" under flera års tid, men dom är ca fem storlekar för små nu.
Hade jag sett ut som jag gjorde för 20-25 år sedan, hade jag inte tvekat att trippa omkring i dom. Men det ska vara naturligt slitna - alla färdigslitna tycker jag är fula.
Aqvakul
09-01-2009, 14:53
CITAT (ingrids @ 09-01-2009, 14:39)  Problemet med egenslitna jeans är att i alla fall mina aldrig går sönder på de "hippa" ställena, så jag lär inte kunna kränga dem på tradera ... Huvet på spiken!
Chamomille
09-01-2009, 14:53
Aaahhh. Äntligen! Nu ska det grävas i klädlådorna.
herkules
09-01-2009, 16:25
CITAT (Ralf @ 09-01-2009, 14:18)  Men trasiga jeans har mig veterligen aldrig varit ute. precis vad jag skulle skriva! jag har gått i trasiga jeans i 35 år och kommer fortsätta med det tills jag dör då jag tycker att ett par riktigt slitna (trasiga) jeans är det skönaste klädesplagg som finns.
skogstroll
09-01-2009, 16:29
vicken tur då att mina gamla brallor får en nystart fast jag använder de ju ändå...
CITAT (Chamomille @ 09-01-2009, 14:53)  Aaahhh. Äntligen! Nu ska det grävas i klädlådorna.  Go girl, go!
Ni pratar om att ni kommer att gå i era naturligt nötta och slitna jeans, jag kommer också att fortsätta gå i mina egenhändigt skönt slitna jeans i sommar - Men frågan var väl egentligen om ni kommer att trippa omkring i jeans som är trasiga redan vid inköp...  Köper ni trasiga jeans, alltså såna som inte bara är nötta (genom t.ex. stentvättning) utan såna som på bilden i första inlägget, jeans med en massa hål på benen?
Huggorm
09-01-2009, 17:22
Jag skulle aldrig köpa något sånt i alla fall. Dom lär ju falla i bitar inom några veckor
Chamomille
09-01-2009, 17:29
CITAT (skogstroll @ 09-01-2009, 16:29)  vicken tur då att mina gamla brallor får en nystart fast jag använder de ju ändå...  Precis. Nu kan man vara stolt över brallorna  Dessutom de skönaste som finns... CITAT (Boxer @ 09-01-2009, 16:39)  Go girl, go!  Yes!
herkules
09-01-2009, 17:43
CITAT (Betty @ 09-01-2009, 17:02)  /..../ Köper ni trasiga jeans, alltså såna som inte bara är nötta (genom t.ex. stentvättning) utan såna som på bilden i första inlägget, jeans med en massa hål på benen? nä, betala för trasiga kläder är nog det sista jag skulle göra fast jag gillar trasiga kläder ..
Betala för ett par skulle jag aldrig göra, men snyggt och tom sexigt tycker jag det är på rätt person i rätt ålder. Nä, nä, jag har inga åldersnojor, men jag skulle inte känna mig bekväm i ett par ute på stan. Här hemma däremot skulle jag inte bry mig, inte ens om det vore fest och huset fullt med folk. Jag vet att jag nån gång under det senaste dygnet läste om hur man lätt gör dessa jeans själv med hjälp av sandpapper nr 1 och rakblad, men jag minns inte vart  ........men man skulle vara väldigt försiktig......så gör det inte utan att hitta instruktioner
zaaritha
10-01-2009, 01:58
Nix--jag kommer att ha mina gamla vanliga --hela--jeans! Tycker trasiga jeans ser idiotiska ut! Men; det är väl min höga ålder som  talar!
Farbror Blå
10-01-2009, 10:30
Kan bli en schysst bildtråd sen då, bilder på våra trasiga, sköna jeans=) jag hör också till dem som gillar såna, inte trasiga överallt, men ni vet, när framsidan på låren snart bara är trådar och man böjer sej ner, knäet kommer fram.. såna jeans är mysiga=)
fast... hade såna på mej i roddbåten en gång ( rätt naturligt) och tookbrände ena knäet
Fick ett par hela snickarbyxor i födelesedagpresent i dag nu kan jag slänga mina gamla, men jag ska kanske kolla med barnen om dom vill ärva först....  torvan
Modet med trasiga jeans är tänkt för de riktigt unga och smala (från 13-17) alla andra ser bara löjligt ut i sådana plagg.Naturligt nötta jeans är helt ok hemma det är ja då de är sköna när de är lite urtvättat men inte sönder.Alla medelålders män eller kvinnor det finns snyggare plagg än trasiga jeans!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|