mackaru
09-01-2009, 15:54
jag planerar att åka ner till Sri Lanka i höst och odla paprika och skulle vara tacksam för all info och tips jag kan få.
Marken jag tänkt odla på ligger på 1000m höjd och klimatet är relativt milt men aldrig under 10-12 grader på natten.
jag skull vilja veta vilket sätt som är mest produktivt,jord eller hydrophonics?
Om jag bör prova flera olika sorter för att se vilket som funkar bäst.
Tips på produktiva sjukdoms resistenta sorter.
Tips om böcker
om det är nån med bra erfarenhet om grönsaks odling vill ta en semester i höst på Sri lanka så hör av er till mig så ska jag se till att ni får en billig och intressant semester.
Alexander-VG-zon3
09-01-2009, 16:02
ska du odla till dig själv eller kommersiellt ?
annars är det ju bara att köpa från och så i kruka, sedan bara plantera ut i marken och så växer det om du ger vatten och näring. där nere kan dom ju växa åretrunt och det är ju lätt att odla paprika.
mackaru
09-01-2009, 18:05
Jag ska odla kommersiellt.de problem man kan stöta på är olika mosaik virus som man kanske kan kontrollera om jag använder ett näthus och är noga med hygien.jag har tidigare provat att odla olika sorters capsicum och det har alltid fått nått virus i efter hand.
Stickan 66
18-01-2009, 15:22
Jag bor i Brasilien och har ánnu inte kunnat fá nágra paprikaplantor att bli mer án 3 mánader..dom har alltid fátt nágra sjukdomar och skrumpnat ihop..ár sjálv tacksam fór tips...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.