Full version: Köpa Hjärtreva?
snuttgrodan
Jag blev så frälst i växten Hjärtreva - Aptenia Cordifolia när jag var i Tunisien, vet någon vart jag kan få tag på den här i Sverige? confused.gif
Ulf Eliasson
Chiltern Seeds har frö av hjärtreva.

Chiltern Seeds
snuttgrodan
CITAT (Ulf Eliasson @ 10-01-2009, 10:36) *
Chiltern Seeds har frö av hjärtreva.

Chiltern Seeds

Åh tack så jättemycket! Men är det ok att föra in det i Sverige då? Dum fråga kanske?
Åsa, mälardalen zon 2
Chiltern seeds ligger i storbritannien och så länge firmorna ligger inom EU är det inga problem att handla fröer. Det är samma sak med i stort sett alla andra varor det är inget konstigare att handla från eu-länder som ex. england, frankrike och dyl. än att handla i sverige.

(+det brukar faktiskt även funka bra att handla utanför EU ex. Gardens North i kanada brukar inte heller vara några problem ev. kan man ibland råka ut för att få betala tull men ofta slinger normala storlekar på fröbeställningar igenom utan extra kostnad)
snuttgrodan
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 11-01-2009, 10:57) *
Chiltern seeds ligger i storbritannien och så länge firmorna ligger inom EU är det inga problem att handla fröer. Det är samma sak med i stort sett alla andra varor det är inget konstigare att handla från eu-länder som ex. england, frankrike och dyl. än att handla i sverige.

(+det brukar faktiskt även funka bra att handla utanför EU ex. Gardens North i kanada brukar inte heller vara några problem ev. kan man ibland råka ut för att få betala tull men ofta slinger normala storlekar på fröbeställningar igenom utan extra kostnad)

Tack för hjälpen! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon