Full version: Balkongstolpar
Digger
Jag har ett par balkongstolpar som jag skulle vilja förse med någon sorts klätterväxter. Funderat på vildvin och/eller rosor av något slag. Vad är det bästa? Eller kan man blanda, dvs ha både vildvin och rosor som växer tillsammans? Kanske är vildvin inte så bra då den kanske växer upp på balkongen men det kanske inte gör något? Hmhm, funderar alltså inför vårens planteringar!
fröhamstern
CITAT (Digger @ 10-01-2009, 14:11) *
Jag har ett par balkongstolpar som jag skulle vilja förse med någon sorts klätterväxter. Funderat på vildvin och/eller rosor av något slag. Vad är det bästa? Eller kan man blanda, dvs ha både vildvin och rosor som växer tillsammans? Kanske är vildvin inte så bra då den kanske växer upp på balkongen men det kanske inte gör något? Hmhm, funderar alltså inför vårens planteringar!

tjingeling Ja vet inte så mycke om någon av dem, båda är vackra men ja misstänker att vildvinet tar överhanden, o de e ju lite tråkigt på rosen, men pröva.....man kanske kan tukta lite här o där whistling.gif

Men vill du ha en snabb växare som tar sej lätt upp till balkongen på en sommar,man nästan hör hur den växer tummenupp.gif , då ska du pröva Humle! Ja tror hon-plantan blir störst. inte så vackra blommor som rosor men små näpna ``kottar``i klasar.Hösten e de bara att klippa helt ner o den kommer likadant nästa år. lycka till med vad de nu blir...
Digger
CITAT (fröhamstern @ 25-03-2009, 00:16) *
tjingeling Ja vet inte så mycke om någon av dem, båda är vackra men ja misstänker att vildvinet tar överhanden, o de e ju lite tråkigt på rosen, men pröva.....man kanske kan tukta lite här o där whistling.gif

Det bidde klätterrosor! Tror det blir snyggare med lite blommor där! Tack för tipset om humle, ska kanske prova det vid tillfälle!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon