CITAT (Lethania @ 11-01-2009, 21:16)

Jag vet inte vad det är som är fel. I sommras stod den ute på den inglasade balkongen, fick strålande solsken hela dagarna och mådde jätte toppen.
Vintern är här, flyttade in den i vardagsrummet, fortfarande mot samma fönster så ljuset är så mycket det kan bli såhär på vintern. Men den hänger och ser tråkig ut, och blad torkar och trillar av.
Vad är det som är fel?
Jag vet inte exakt vad som är fel med din. Antar att du kollat noga så att det inte är några kryp på den. (?)
Jag har två stycken själv som har betett sig likadant... Ja, inte att dom hänger kanske, men att bladen har blivit gulbruna och torra och trillat av... det började i topparna på bladen.
Precis så var det med mina.
I slutet på november började jag att duscha dom ganska regelbundet. Varannan vecka in i duschen. Däremellan får de vatten i krukan.
Jag misstänker att luften vi har inomhus på vintern är bra mycket "torrare" än luften vi har utomhus på sommaren. Din Pachira behöver nog ha lite mera fukt på bladen gissar jag.
Mina har blivit så gröna och fina igen. Dom har just inte vuxit på höjden men dom har fått
många nya gröna blad som sitter kvar och det kommer nya hela tiden.
Du får testa och se om det hjälper...