Full version: Odla paprikor
annaco
Förut när jag har odlat paprikor har jag använt mig av kärnor från vanlig paprika från mataffären.

Problemet är att de smakar som grön paprika trots att de är röda.

Nu undrar jag om någon vet om man kommer undan det problemet om man använder sig att köpta fröer?

/Anna
Piccante
Du vet ju inte vad för frö du får när du tar egna fröer från köpepaprika så köp frön på fröpåse istället. Eget frö kan bli väldigt ojämt i kvalitet.
johannea
Jag sådde egentagna frön från spetspaprika "snack" förra året, de blev jättegoda å söta! Men vanlig köpepaprika har jag aldrig lyckats med (iof massor med frukt osv men goda blir de inte...)
annaco
Paprikorna har varit väldigt fina men de smakar precis som grön paprika, vilken inte är min favoritsort så jag ska prova att köpa frön i år istället.
olivträd zon 3
Hej i rutan!
jag tänkte pröva med Carlifonia Wonder (Först grön => röd), New Ace F1(sägs vara tidig) och Sweet Banana (avlånga, först gula =>röda) Allt efter tipps men jag har inte hunnit testa själv än. Är det någon som känner till dessa sorter? Jag tänkte odla i växthus.
Vänligen Anneli
rosita
CITAT (olivträd zon 3 @ 13-01-2009, 11:28) *
Hej i rutan!
jag tänkte pröva med Carlifonia Wonder (Först grön => röd), New Ace F1(sägs vara tidig) och Sweet Banana (avlånga, först gula =>röda) Allt efter tipps men jag har inte hunnit testa själv än. Är det någon som känner till dessa sorter? Jag tänkte odla i växthus.
Vänligen Anneli

California wonder har jag varje år, den är mycket köttig och fast och sweet banana provade jag förra året, den gav mycket och goda paprikor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon