Full version: Ny diet igen
Bettis
Knappt har väl folk hunnit börja med gi så kommer det för mig iaf en ny diet "isodieten", gogglade och visst finns den, nya böcker att köpa. Jösses så dom håller på men iof hjälper det någon så är det ju bra. Är det någon som har provat den?
Sussie F-Flower
Har aldrig hört talas om den!
Vad går DEN ut på då?
Red Top
Tydligen är det GI-profeten, Fredrik Paulún, som fått ebb i kassan och kommit med en "ny" dietbok. flirting.gif

Läs här vad kostdoktorn.se skriver idag.

ISODieten
KURT
Jag förstår inte varför man krånglar med komplicerade dieter, om de nu ändå skall avstå helt från kolhydrater så är det väl lätt att bara leva på matolja + ägg? Eller ev matolja + gelatin om man vill vara helt säker på att inte av misstag få i sig några kolhydrater.
renate
CITAT (KURT @ 12-01-2009, 12:24) *
Jag förstår inte varför man krånglar med komplicerade dieter, om de nu ändå skall avstå helt från kolhydrater så är det väl lätt att bara leva på matolja + ägg? Eller ev matolja + gelatin om man vill vara helt säker på att inte av misstag få i sig några kolhydrater.

Det låter verkligen bläääääääääääää!
Jag föredrar vanlig sunt kost,lite av varje sort.Iofs har jag inga problem med vikten.
Vippan
Jag provade en detoxkur för ett tag sen och fick problem med magen ett bra tag efter så jag håller mig borta från alla dieter numera.Håller med Renate en sund blandad kost är nog att föredra.
Lilla Birka
Kasta bara om bokstäverna lite så har ni det: e.idiot.sen!
*Stintan*
CITAT (KURT @ 12-01-2009, 12:24) *

Vem har sagt att man helt ska avstå kolhydrater? Lågkolhydrat är inte att avstå helt och vadå leva på matolja + ägg. Det verkar som om du behöver läsa på. Man kan leva gott på LCHF, som inte är detsamma som Pauluns påhitt, och ändå äta varierat. Dessutom lär man sig på kuppen att undvika en massa läskiga onödiga konstiga tillsatser i maten som kroppen definitivt inte behöver. Det är fråga om att minska intaget av kolhydrater som kroppen omvandlar till socker.

Paulun ger jag inte ett dugg kred. Han är bara ute efter att tjäna pengar och sälja maten med hans namn på eller hans bantningspiller. Han svartmålar alla andra metoder än sin egen och far med osanningar. Tyvärr är folk lättlurade.
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 12-01-2009, 16:08) *

giggle.gif
fyndigt!
Rosmarin
CITAT (Lilla Birka @ 12-01-2009, 16:08) *

a0a.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon