Full version: Korv - vad göra
skogstroll
nu har det varit runt ett gäng små barn som ska på skolresa & sålt jättesalamikorvar på jobbet... kunde ju inte säga nej förstås (minns ju själv hur det var att sälja tulpaner, gipshönor mm) och snart får jag hem en redig pepparsalami, ni som känner till sorten (korven) - har ni några bra recept på t.ex. grytor eller annat?

thanks.gif
Piccante
Skivad på pizza med tomat och ost. Eller som i köttgryta med korv och grönsaker.
Platinum
Har du tillgång till skärmaskin så kan du ju skiva upp och frysa in portionsförpackningar, då har du pålägg länge. Själv äter jag inte salami så inga matlagningstips tyvärr.
ingrids
Jättegott att ha litegrann i rösti, i en pyttpanna eller i en "allt-i-ett"-potatisgratäng. Kan också strimlas ner i en wok eller användas som krydda i de flesta köttgrytor.
Fågelvägen
Jättetrevligt med recept i forumet! Men underrubriken Allt gott man kan göra av det som odlas i trädgården. är kanske en smula vilseledande? unsure.gif Tur att rubriken inte verkar begränsa oss, utan både korv och salt sill får vara med. yahoo.gif
Började fundera på odling av italiensk salami, eller sill i vår lilla skruttiga trädgårdsdamm. "Endast fantasin sätter gränser" brukar det ju stå i hurtfriska annonser.
KURT
Tyvärr lär ju inte de där skolbarnen ha gjort korven själva, annars kan jag tipsa om bra recept på korvar (inklusive salami):

http://www.salsus.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon