Pius
Jag skulle behöva hjälp med bilder på hur ni har inrett era växthus.

Jag har gamla skrivbord längst väggarna och därpå en massa pelargoner. Det måste finnas något bättre sätt att utnyttja ytan. Men hur?

Pius
rosita
Så här såg det ut i mitt växthus förra våren:

Hyllorna längs sidor och gavel är specialbeställda, men det finns att köpa på WILLAB.

18 mars 2008 012.jpg

18 mars 2008 011.jpg

Eva i Höga
Suck = avundsjuk!!!
Rosmarin
åh vad dina fina bilder får mig att längta till våren Rosita!!!
asaleo
[attachment=29451:IMG_10.jpg][attachment=29452:IMG_11.jpg]Hej Rosmarin!
Hämtar 2 bilder från 2008
(Städning av växthus före fotografering skulle ha gjorts ser jag nu när man delar med sig bilder)

Växthus 10 m2, plantbord till vänster med värmekabel i sand, 900x3600 mm.
Bädd för tomater och gurka till höger, bredd ca 500 mm, värmekabel under bädd.

Smålådor till höger köpta på Willab.
Upphängda med kedjor, krokar och planbitar. Lådorna behövs när plantorna inte längre får rum på plantbordet.

Efter utplantering av plantorna tas smålådorna bort så att tomater och gurka kan sträcka på sig.

Hälsningar
Asaleo
rosita
Nog finns det fler som har bilder på inredningar!?
HelenN
Japp, jag har osså lite inredning att visa:)

Här är växthuset framifrån:
[attachment=31015:1603.jpg]

Och här är planterar jag om osv...ställde det på sidan av växthuset så jag får mer plats inne:
[attachment=31016:006.jpg]

Och här är en bild efter vi satt upp en liten spaljé i trä, så man slipper se det stökiga:)
[attachment=31017:005.jpg]

Hmmm, kanske ska visa INredningen osså, och inte bara utsidan:) På vänster sida hade jag alla tomatplantor, gurkplantor och paprikaplantor. Väldigt bra att använda tomatspiraler som man hänger i taket. Rakt fram hade jag en liten café grupp att sitta och mysa vid.
[attachment=31018:1785.jpg]

På höger sida har jag 7 stycken likadana hyllor som jag köpt på Ikea....för 79:- styck. Tror de heter "Hyllis". Dessa går ju att flytta runt efter behov, och hyllplanen vände jag upp och ner så jag kunde ha bevattningsmatta i botten och sen krukorna ovanpå.
[attachment=31019:2318.jpg]

Men jag skulle vilja ha fler hyllor...dels vägghyllor, och några fler "Hyllis"...för det går åt mer plats än man tror när man ställer ut plantorna till våren.
Eva i Höga
Varför tittade jag i den här tråden, har ju bestämt att inte göra det. Jag har inget växthus så jag blir så avundsjuk. Alla växthusägare, vet ni att ni är lyckliga?
HelenN
Japp, jag vet att jag är lycklig som äger ett växthus!!! hihi:)

CITAT (Eva i Höga @ 19-02-2009, 19:22) *
Varför tittade jag i den här tråden, har ju bestämt att inte göra det. Jag har inget växthus så jag blir så avundsjuk. Alla växthusägare, vet ni att ni är lyckliga?

katah

jo, det vet jag i alla fall, så länge som jag drömde om det ... vet du, man blir precis så lycklig av den som man trodde att man skulle bli...

jag har tyvärr inga tillgängliga bilder att visa just nu, men kan bidra med ett par tips:

Jag köpte stablia rejäla plasthyllor ( typ bokhyllor med 4-5 våningar, man kan bygga så många som man ha utrymme till ) från Biltema, de är väldigt enkla och montera upp och ner allt efter behovet)
Sedan gjorde vi ett kap några år sedan när Lidl hade extrarea på serveringsvagnar.
Vi köpte något på 11 st ( á 60 kr) och de är också enkla att plocka fram och ihop.
man kan parkera dom tätt ihop och utnyttja ytan effektivt samtidigt som det är lätt att städa och flytta på dom,
när det är dax att nosa lite uteluften är det bara rulla vagnen ut och sedan in på kvällen !
Pauline/Sthlm

Hear, hear. Men jag drömmer vidare. Om bara grannen ville flytta sitt hus sisådär en 10 m bortåt (oops där kom nästa tomt) skulle jag få så bra med plats så (till att så flirting.gif ). Känns futtigt att ens fundera på något halvdåligt placerat som kommer att vara för litet innan jag ens packat upp delarna?
Är inte så intensiv eller van, men glad i pysslet. Gör troligen pallkragedebut i år i brist på glaslåda.
Peztis
Lämås:

De där hyllorna från IKEA, smart att vända hyllplanen upp och ned!
Men jag tänkte, rostar de inte efter ett tag?
lislena
Jag har också köpt dom där hyllorna från Ikea.."HYLLIS" billiga och jättebra. Jag vände också på hyllorna och lade en bevattnings matta under mina plantor. Då kan jag vattna på mattan och alla plantorna får vatten under ifrån...hyllan är gjord i zink...
pikelocator
Lägger in några bilder jag tog härommorgonen

.

.
Ragazza zon6
Pikelocator!

Men jisses vad mysigt! Jag är glad att jag har ett växthus men man kan inte sluta sukta efter andras finheter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon