Motti
Min "gubbe" och jag har varit gifta i över trettio år ja i augusti blir det trettiofyra år !verkar vara ganska sällsynt i dessa tider!Ja inte har det varit en dans på rosor hela tiden men i det stora hela har vi haft det bra,vi har gått igenom mycket tillsamans och haft vädigt mycket roligt ihop också.Det bästa är väl att våra barn har fått ha sina föräldrar så att säga intakta kompiskram.gif och det allra bästa är att vi finns tillsamans för våra barnbarn som vi älskar innerligt.Gubben är väl ingen Brad Pitt längre men å andra sidan är jag ju ingen Vicktoria Silvstedt heller whistling.gif vi har åldrats sen den där dagen vi träffades och var arton år gammla i och med allt vi gått igenom tillsamans har vi svetsats ihop på gott och ont,ibland har man velat packa väskan och dra confused.gif men sen ta man nya tag och inser med åldern att gräset inte är grönare på andra sidan naughty.gif Jag har kommit till den insikten att jag vill leva med min lite "deffekta gubbe"och han vill leva med sin lite deffekta "tiger".Ja inte skulle jag vilja byta ut honom !han som älskar mig som jag är i dag och jag älskar honom för den han är i dag med fel och brister,fel och brister har vi alla !det gäller bara att bestämma sig för att man acceptera dom och kan stå ut med dom.Är lite nyfiken på hur många här som hållt i hop så länge ?Lite depprimerande när man läser om alla som delar på sig som inte kan hålla ihop,som inte klarar motgångarna i ett förhållande.Alla våra vänner sen vi var arton är fortfarande gifta och lever tillsamans!var det vår generation som var speciell ?

Motti trostar.gif
Anma
Grattis!
Jag siktar på att slå farmor och farfar som varit gifta i 65 år i år... Än så länge blir det bara 14 år för min del i sommar, men så har vi ju inte hunnit längre än så, åren går ju så sakta! giggle.gif
Aqvakul
Till sommaren så blir det 33 år och följaktligen 1/3 sekel framåt höstkanten. Jag blir alltmer nöjd med mitt äktenskap för varje år som går. Hustrun påstår också att hon är nöjd, men hon kanske bara är snäll...

(vi skulle gift oss i Stadshuset den 19 juni - men det gick inte på grund av ett viktigare bröllop, så det fick bli veckan innan)
Maggan H
Jag och gubben har varit gifta i 28 år till sommaren, herregud vad tiden går! fear.gif Jag tycker definitivt inte att tiden går sakta! blink.gif Mina föräldrar har firat Guldbröllop för några år sen så det finns visst rekord att slå....
karlsdal
Jo, vi har lite tid kvar gubben å jag. Vi har inte varit gifta mer än ett halvår än laugh.gif
ingrid fuxwall
Vi brydde oss aldrig om att gå till prästen men i dagarna är det 36 år sedan vi "slog ihop våra påsar"
Christina i Taxinge~
10/2 1968 stod vi framför prästen och lovade.....
Snart 41 år sedan - de´ ni! biggrin.gif tongue.gif
Noak
"Bara" 28 år än så länge...
Anma
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 12-01-2009, 20:39) *
10/2 1968 stod vi framför prästen och lovade.....
Snart 41 år sedan - de´ ni! biggrin.gif tongue.gif

Det är ju det jag menar, Jag har inte hunnit dit än, 10/2 1968 hade min mamma och pappa inte ens träffats... giggle.gif

Men vänta bara... snart så sitter jag också där med 41 år som gift!
Monaxe
Till sommaren är det 24 år....silverbröllopet närmar sej....hjälp vad tiden går ninja.gif
titti49zon6
Den 23 januari 1971 lovade vi att älska varandra i nöd och lust och det löftet har vi hållit tummenupp.gif
firar alltså 38 år som gifta.
ingrid fuxwall
CITAT (titti49zon6 @ 12-01-2009, 21:00) *
Den 23 januari 1971 lovade vi att älska varandra i nöd och lust och det löftet har vi hållit tummenupp.gif
firar alltså 38 år som gifta.

Grattis i förskott
Motti
Underbart att höra att det finns par som håller ihop så länge trostar.gif Om man ska skoja till det så finns det ett ordspråk som säger : Har man tagit fan i båten så får man ro han i land också flirting.gif Allvarligt !inte är det lätt att sy ihop sina påsar det tarvar tålamod och mycket omtanke och kärlek och inte är det lätt alltid!men som jag skrev innan :Gräset är nog inte grönare på andra sidan1även om man skaffar sig en ny partner så blir det vardag än en gång och inte säkert roligare för det confused.gif Bättre att ha något gammalt vant whistling.gif
Motti
zissi
"Bara" 28 år här också.............
Betty
CITAT (Motti @ 12-01-2009, 22:25) *
..../men som jag skrev innan :Gräset är nog inte grönare på andra sidan1även om man skaffar sig en ny partner så blir det vardag än en gång och inte säkert roligare för det confused.gif Bättre att ha något gammalt vant whistling.gif
Motti

Ja visst skulle det vara underbart om alla hittade "den rätte" redan vid första försöket, skilsmässor är inte alltid så värst kul om man säger så... Grattis ni alla som lyckades med det konststycket! bravo.gif

Tur jag inte nöjde mig med att behålla nåt gammalt vant! Den här gången känns det 100% rätt och roligt ihop har vi varje dag! Vi har kamperat ihop i snart 14 år och firar 8:e bröllopsdagen nu i sommar. wub.gif Guldbröllop kommer vi med all sannolikhet inte att hinna fira - men det är inte kvantitet som är det viktigaste, utan kvalitet. 000.gif
Motti
Betty !jag gratulerar o de varmaste att du fick en ny chans !de finns de som tar chansen att börja om och det kan bli jättebra det också smiley_small_hug.gif Men är man 56 år så kan de vara svårt att hitta någon som står ut med ens olater och ens barn o barnbarn!de växer i alla fall inte på träd har jag förståt.Ju yngre man är ju lätare är det att annpassa sig i ett nytt förhållande,det är vad jag tror!men jag känner mig nöjd med mitt liv fast det har varit jäkligt tufft.Sen finns det dom som av olika annlednigar väljer att gå vidare för att de är djupt olyckliga eller tycker att tillvaron är hemsk och det har jag full förståëlse för.Så alla ni som funnit lyckan i ett nytt förhållande !lycka till.

smiley_small_hug.gif Motti
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon