Jag köpte i julas en kattkille som är nio månader. Han har varit innekatt i hela sitt liv i en barnfamilj som har gästats av en JackRussel då och då. Han är för det allra mesta mycket rar, social och gosig av sig. De som sålde katten annonserade "Katten ska bort nu", då de skulle få en bebis snart.
Han har en del hyss för sig, han kan plötsligt få för sig att anfalla och bitas. Oftast är han hungrig eller allmänt busbråkig, när det händer. Han har gjort det på mitt barnbarns fötter en gång och har gjort det på mig ett par ggr.
Jag blir galen då det händer, skriker åt honom att skämmas och det verkar han göra, sedan har jag nonchat honom ett tag efteråt och det verkar som han fattar att jag straffar honom på det sättet.Hoppas innerligt att det ska gå över, då jag inte alls är sams med det beteendet.
Det kan ju ev. vara så att så länge han är inne så är han uttråkad och att det går över då han får börja vara ute...
Vad tror ni? Har nån varit med om något liknande som ni kommit till rätta med? Vill så gärna höra //Maya